Mors dag tårta
Åh vad fin! :)
Så otroligt vacker!
TACK! =)
Hur gör du blommorna? Otroligt vackra!
Jag gör dom på floristtråd, kan beskriva senare mer i detalj hur man gör.
Verkligen en jättefin tårta! Kan tänka mig att din mamma blev jätteglad :) Jag har sett utstickare för liljekonvaljer på eBay. Fanns ingen bra bild men är det ungefär såna här du använder? Önskar att jag kunde göra mer realistiska blommor också, men det är väl bara övning som gäller antar jag :) Det och bra verktyg.
/T
Tack!
Jodå, hon blev riktigt glad. God var den också,. smakade själv o brukar vara kritisk till det jag gjort själv.
Det är en sådan utstickare ja.. =)
Jo.. öva får man göra mycket.. tycker dess blommor är enkla när man väl vet hur man gör dom.
Här i detta paketet finns utstickare till liljekonvaljer.
Har själv köpt de och håller på att träna på att göra blommor 
#8 Ja man brukar ju vara sin egen största kritiker. Det var en här och hämtade en födelsedagstårta i förmiddags men dwt vart lite sprickor i bandyklubborna vilket jag störde mig något enormt på och värmen och SP kommer ju inte helt överens så det vart lite sisådär, men jag tror pojken som fyller år vart nöjd iaf för han ville så gärna ha en sån tårta för jag gjorde en likadan, fast täckt i Marsipan, när han konfirmerades.
Jag ska göra bottnar i mina miniformar någon dag och sen öva på att göra fina blommor, verkliga som overkliga att ha som dekor på (: Kan tänka mig att dessa liljekonvaljer är enkla när man väl fått in tekniken. Så är det nog med dom flesta blommor :)
#9 Då jag redan har mycket utav dom sakerna skulle det kännas onödigt att köpa ett sånt set, men det är säkert jättebra att ha för att lära sig göra blommor :)
/T
Vet hur det är med irriterande sprickor osv. Idag när jag skulle täcka tårtan försökte jag flera gånger, men sockerpastan var inte alls sammarbetsvillig som den brukar vara, det gick inte att arbeta den så elastisk, utan bara smulade. Kände direkt när jag kavlade ut att det inte skulle gå och täcka tårtan med det, försökte gång på gång och var på¨väg o ge upp, tog mitt sista paket sockerpasta som tur var var som vanligt så det gick tillslut..
Man får ju skaffa lite dekorationsgrejor i taget, det är ju inte så billigt direkt, men man har ju så mycket i huvudet man vill göra så det är ju svårt att hålla sig ifrån att köpa ngt hela tiden.
Jo, det är ju säkert lätt med allt som har med tårtor och göra, likadant med att lägga på lock osv, det gäller ju att man över, men när det väl sitter så sitter det.
Ja det är alltid med saker man vill köpa! Men jag har endel saker jag inte ens testat än så jag få nog ta och försöka använda allt jag har innan jag köper något mer iaf ^^ Och övning ger ju färdighet med i stort sett allt, även vad gäller tårtor!
/T
Åh jag har inga utstickare! Eller pengar till sånt just nu :(
Tessen: har du testat dina miniformar ännu? hur var dom? var köpte du dom? hur stora var dom? hade behövt sådana.
Jag har inte testat dom än då jag varit riktigt sjuk och inte haft någon energi ): Dom är 12cm/diameter och jag köpte dom på eBay.
Kolla på ditt närmsta Åhlens om dom har såna små där,jag har sett det en enda gång men det finns inte mer på deras hemsida.
Tror det behövs en rejält stabil krage så två varv runt minst för den är bara 4 cm hög.
/T
Okej.. Tack! Ska se om jag kan hitta sånna där… får fråga annars vart de köpt in dom.
Ja gör det :) Så smidigt att ha om någon är allergisk. Tråkigt om dom ska behöva få cupcakes ist för tårta.
/T
Jo.. precis…