Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 4499 ggr
plutopellis
0

Viol och ?

Har kikat runt nu på olika recept mm men kan för mitt liv inte bestämma mig. Jag ska bara en tårta och tänkte ha violfluff på ena lagret men det andra? Vanlig marsansås känns ju lite tråkigt, eller? Satt och funderade på vad som passar till viol och kom fram till lakrits men det vill jag inte ha i en tårta! Så, tips? Annars får det väl bli marsansås, har en förpackning hemma redan ju Flört

Tessen
0

Glasscreme? Dvs marsansås blandat med grädde i princip, men det är fluffigare än bara marsansås :) Annars en vaniljmousse? Eller vit chokladganache (oj va sött >.<) hmm.. Jadu, viol är himla svårt att kombinera med annat än lakrits och vanilj. Lakritsfluff har jag bara använt på cupcakes, det känns inte som något som passar i tårta.

/T

plutopellis
0

Nä precis, kände inte alls för lakrits i tårta. Vaniljmousse, hur gör du sån?

Tessen
0

Annars kanske citronmousse eller citronfromage skulle funka ihop med viol? Jag har recept på en jättegod citronmousse som är ganska mild men ändå lite syrlig. Har recept på glasscreme och vaniljmousse också om du skulle vilja ha något av dom :)

/T

plutopellis
0

Tar gärna samtliga om du orkar för håller på att samla på mig recepthög Flört har ju testat limemoussen som varit på denna sidan och den var väldigt uppskattad och funderade lite på den men citron lät också spännande Glad

Tessen
0

Jag skickade ett PM för det blir ju så långt inlägg här annars :) Bara säga till om du undrar över andra recept!  Och citron är nog riktigt gott ihop med viol för det bryter av det söta litegrann :)

/T

plutopellis
0

Tack snälla du! Ja, jag tror jag kör på citronen faktiskt Glad för vill inte att det ska bli för sött så citron bryter ju av bra. Jättesnällt! Nu ska jag bara lyckas beställa från ebay i veckan så jag kan göra blommor också Tungan ute tack för all hjälp Kyss

Tessen
0

Det var så lite så, det är bara roligt att hjälpa till :D Hoppas att tårtan blir bra! Lägg gärna upp en bild sen :)

/T

plutopellis
0

Det ska jag göra Glad

Tessen
0

Va kul. Hoppas att den blir supergod och utseendet blir som du tänkt dig! :)

/T

jessica87
0

Hade också kört på Citron, hoppas den blev god, delar gärna med dig av violreceptet om du vill.