Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 1370 ggr
evelinaerika
2012-06-08 18:48
0

bråttom!

Nu är det bråttom haha. Jag bakar just nu cupcakes och gör glasyren. Nu är min glasyr för tunn och receptet säger ''ha i mer florsocker om den är för tunn'' men mitt florsocker tog slut! Kan jag ha i mjöl istället eller vad ska jag göra? :)

jessica87
2012-06-08 19:02
0

Jag har också kommit till det dilemmat några gånger, vad jag vet så kan du nog inte göra så mycket än o köpa nytt florsocker o börja om, men kom på detta nu o det kanske kan fungera, vet inte, men kan man inte finmala strösocker så det typ blir florsocker?

evelinaerika
2012-06-08 19:31
0

#1 jag har faktiskt ingen aning. nu hade jag i lite rivet citronskal och det gjorde det lite mindre rinnigt. fortfarande för rinningt men detta var inget jag skulle direkt bjuda på eller så utan mer för att jag kände för att baka, så det gjorde inget att de blev lite halvfula haha, goda är dom iallafall! :)

Praefatio
2012-06-09 17:05
0

#1 Det går i princip inte tyvärr, jag har provat och det blir helt enkelt inte tillräckligt pudrigt. Testade både i beredare och för hand med mortel.

madaska
2012-06-10 00:49
0

jag har gjort det med några gånger, ibland har det räckt man liksom låtit  det stå och stelna till sig  lite, annars har jag använt mig av kakao och gjort chokladglasyr istället, (haft turen att det passat ihop, knaske inte fungerar så bra med allt) :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Caf_Roy
2012-06-10 02:40
0

Har du vispat den tillräckligt? Jag gjorde det misstaget de första gångerna och bara vispade tills allting var blandat.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"