Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 12012 ggr
MariaJa
0

Tårtställning

Ska göra bröllopstårtor i sommar. Någon som vet vart man kan köpa eller hyra tårtställningar? Stockholmstrakten. Tack på förhand!

Tessen
1

Kakbruken Har tårtställningar. Deras butik ligger i Järfälla och öppettiderna står på hemsidan. Har för mig att dom har öppet tre ggr i veckan men det varierar väldigt mycket så kolla för säkerhets skull på hemsidan innan du åker ut dit (: Hoppas du hittar någon du tycker om! Jag tycker iaf dom har en eller två fina, till bröllop tycker jag den allra första som visas från Wilton är superfin och väldigt enkel då man inte behöver göra våningstårtor, men vill man göra det finns det tårtställningar till det också. (: Om du villgöra våningstårta så är det bara att gå in på fliken "Till våningstårtan" så hittar du ställningar, pelare och brickor där!

/T

koralliz
0

Annars med lite uppfinningrikedom så ta det antal kartonger i rätt strl och såklart stabila och klä in dom i nåt snyggt papper eller tyg och ställ tårtorna på sen är det snyggt om det är olika höjd på dem också…bara ett tips Skrattande

Caf_Roy
0

Kakburken har ju postorder också.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"

plutopellis
0

Min älskade gubbe gjorde en trevåningsställning till mig på sitt jobb som jag ska ha när vi gifter oss. Kyss (blev bara tvungen att skryta lite Tungan ute)

MariaJa
0

Visa gärna bild :)  Inspiration är alltid bra!

plutopellis
0

Ska genast springa och fota den Glad

plutopellis
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer den: vanliga "metallbrickor" där samtliga delar går att skruva isär. Den nedersta har små muttrar under som fötter. Måtten är tagna från tårtdekors hemsida för deras ställning för 50 personer, där står det både måtten på "brickorna" samt avståndet mellan dom så kopierade bara deras helt enkelt Glad

plutopellis
0

Får väl ha is i magen med den översta så tårtan inte åker av men, hehe Flört de undre håller ju pinnen fast tårtan..

Tessen
0

#8 Du får ställa dit den precis det sista. :) Att "klistra" fast tårtan eller ev tårtbricka med smörkräm så det kladdar fast lite är ju ett sätt att få den att sitta lite iaf :)

/T

MariaJa
0

Tycker den ser stabil ut :)

Tror nog att den översta tårtan stannar där den ska :)

Ser fram emot att se bild på samma tårtställning - fast med tårta på sen :)

plutopellis
0

Visst är han duktig min gubbe? Hehe, ja vi gifter oss 12-12-12 så litet tag kvar Flört men visst blir det bild! Funderade på tårtkalas i sommaren så jag får övningsbaka lite..

#9 tack det var ett bra tips!

jessica87
0

en sådan ställning har jag också, fast i plast, önskar jag hade haft massor med olika tårtställningar och tårt/kakfat. ingen som vet vart man kan köpa billigt?

Tessen
0

Jag köpte ett jättesött gammelrosa/aprikos/beige(svårtatt sätta namn på färgen det är typ en blandning) tårtfat på fot i porslin inne på ÖoB för bara 59kr nyligen :) Dom har även ett genomskinligt i glas som var ännu billigare men jag tycker porslin är finare.

/T