Violmousse/fluff/fyllning
Någon som har recept? Tack på förhand!
Borde man inte kunna ta någon violessens och lägga i en vaniljmousse? :)
Åh, essens har jag inte ens tänkt på! Det borde ju gå..
Violessense funkar ju ja, sen om du får tag på såna godisar violpistoler som fanns när man var mindre iaf, ett gelegodis med violsmak, så borde det gå att göra fluff på det :) Kan finnas på större godisaffärer, typ fabriker som även har försäljning.
/T
Finns ju en tablettask med violsmak också, hur mycket godis till grädde tar man då när det är gelegodis för provade med ahlgrensbilar en gång och det stelnade ju ihop till en svamp utan att jag ens vispat grädden! 
60 - 80 gram till 3 dl grädde står det om just gelatingodis och liknande i receptet på godisfluff. Jag skulle nog börja med kanske 50 gram just eftersom det är ett lite halvhårt godis med mycket gelatin i, sen kan man dagen efter om man inte är nöjd med smak, smälta i 10 - 20 gram mer i en liten mängd grädde och sen när det nästan smält blanda ihop allt så man inte värmer upp allt för mycket och sen låta kallna igen.
/T
Tack Tessen! Ska testa detta 
Det var så lite så. Det går ju även fortare än att beställa hem essense och testa den :)
/T
Precis 
Du får tala om hur det gått sen! :) Om det bara blir en geleklump ^^ Men då får du väl smälta det på låg värme och tillsätta mer grädde i värsta fall. Men tror nog att det ska gå bra med runt 50 gram iaf :)
/T
Ska göra det :) tror jag ska testa till midsommar :) funderade på geishafluff till? Eller bara vanlig vanilj kanske..
Jag tror att vanligt blir bättre till :) Det blir nog lite väl sött med både viol och geisha! Testa att safta bottnarna med lite apelsin som du pressar över, det blir supersaftigt och gott! :)
/T
Mums! Tack för tipsen! Återkommer när jag fått till tårtan :)
Ja gör det :) Hoppas att den blir bra!
/T