Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5670 ggr
powderpuff
0

Snygg text

Hur gör ni när ni skriver en text på tårtan?

Skulle försöka de på dotterns student tårta men de gick inte så bra när jag provade så den fick bli utan text.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zadeira
0

Jag har funderat på samma sak. Tänkte först använda typ kristyr eller sån där pyntgele man kan köpa på tub, men kom fram till att det nog blir att fixa till bokstäver med mall och skära ut i sugarpaste.

powderpuff
0

Jag köpte sådana man gör avtryck i SP:n så tänkte jag att då kan man fylla i med kristyr. Men när jag testade att skriva student så blev de så långt mellanrum mellanu och t så de blev inte alls snyggt.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

Zadeira
0

Det finns ju riktiga utstickare med bokstäver, eller så använder man schablon och skär själv.

Annars finns det väl pennor som går att använda? Eller skriv med pensel och färg? Det går ju också att spitsa med kristyr på frihand, men det känns lite klurigt att få jämnt och snyggt.

Tessen
0

Jag använder så kallade bokstavslinjaler som man trycker ut bokstäverna en och en i tunt utkavlad FP. Brukar ha plastfolie emellan så att bokstaven inte ska fastna i uttryckaren och man får gnugga runt den lite på för att få ett ordentligt intryck som går igenom FP'n. Jag har bara till kursiv stil vilket är ganska tunt och man får liksom pilla rätt formen på dom efter men ska skaffa en tjockare stil också.Brukar använda tandpetare eller liknande när jag ska ta bort FP'n runt omkring bokstaven.

Hoppas det var till någon hjälp. Det är alltså såna här jag menar, men jag köper mina på eBay Glad

/T

ilsebilse
0

Jag spritsar alltid. Och nästan uteslutande i choklad :)