Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2078 ggr
HumlanochJuvel
0

Baka till morsdag

Hej,

Jag har nu tänkt att jag ska baka någonting åt mamma på morsdag. Jag är inte jätte bra på att baka så jag är ute efter någonting enkelt.

Så jag hoppas någon kan ge mig lite tips på något att baka som passar till morsdag :) (dock inte något som innehåller Marsipan, nötter, mandel, gelatin, citron…)

Nu tog jag kategorin tårtor, visste inte vart jag skulle lägga tråden men det behöver inte vara någon tårta, kan likagärna vara paj, bakelse eller något annat i den stilen. :)

Jätte tacksam för svar :D

/Isabelle.

hus-musen
0

Vad tycker din mamma om? En mumsig kladdkaka med jordgubbar och grädde? Enkelt och snabbt!

Eller en somrig jordgubb och rabarberpaj kanske? :)

Qui dormit, non peccat

madaska
0

eller kanske en liten rulltårts-bakelse med grädde och frukt/bär på?

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Zadeira
0

Muffins är lätt och kan göras så olika beroende på vad man tycker om för smaker.

Kladdkaka med grädde och bär är rätt lätt. Eller varför inte tigerkaka?

HumlanochJuvel
0

Jätte bra tips, tack så jätte mycket allihop! :) Vet ni någonstans på internet där man kan hitta recept på vad man gör dessa saker ni har tipsat om? (läser gärna recepten innan jag bestämmer vad jag ska göra ^^)

HumlanochJuvel
0

#1 Min mamma gillar nog nästan allt förutom det jag nämnde när jag startade tråden :P så det ska nog inte vara så svårt att hitta något att baka,hoppas jag:D

Tessen
0

Det är bara att gå in på google och söka på "recept kladdkaka" till exempel (:

/T

HumlanochJuvel
0

#6 Okej, ska söka lite då :) Tack för hjälpen!

Tessen
0

Det var så lite så, hoppas du hittar ett recept pånågot enkelt, men gott! Om du gör en kladdkaka så är alltid grädde och lite färska bär gott till!

Något jag tycker är otroligt gott är vaniljkladdkaka med lite glass och ganska mycket färska bär till! Inte svårt att göra heller då man bara rör ihop hela smeten i en enda kastrull, ner med smeten i en springform och in i ugnen, sen ska den svalna helt och gärna stå i kylen några timmar så den blir seg och god, tycker iofs att alla kladdkakor är godast när dom fått stå till sig lite och bli mer sega än rinniga :) Men det är ju absolut en smaksak!

Om du inte hittar något recept som du letar efter så är det bara att skriva här och fråga så hjälper alltid jag eller någon annan till att hitta ett bra recept :)

/T

HumlanochJuvel
0

#8 Tack för alla bra tips =) Jag ska fundera lite, återkommer om det är något jag undrar. :)

Suzi
0

#8 Du har inte lust att slänga upp receptet på vaniljkladdkaka? Oskyldig Det låter bara såå gott!

Tessen
1

#10 - Det är klart jag kan göra det. Den är helt underbart god ihop med glass eller grädde och lite bär som ger syrlighet eller om man kokar ihop en enkel hallonsås till men inte har i så mycket Socker som det brukar stå i recepten på bärsåser :) Lägger upp den i ett nytt inlägg.

/T

HumlanochJuvel
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla era tips ni har delat med er av.. Det blev att jag bakade en rulltårtsbakelse med grädde och bär till som mamma fick på mors dag:)

Tessen
0

#12 Det såg jättegott ut :)

/T