Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketterverktygtillbehör
Läst 2194 ggr
MariaJa
0

Champagnefärg

Hej!

Jag ska göra bröllopstårtor till juni (redan nervös!) och det ska vara champagnefärgade rosor i brudens bukett… och detta vill hon då även ha på tårtan.

Någon som har förslag på vilken pastafärg man skall ha för att få sockerpastan champagnefärgad?

jessica87
0

Chestnut kanske?

madaska
0

finns det inte champangefärgad pulverfärg? fast jag vet ju inte om det går att färga sp med det, men annars går det ju att torrborsta på det eller måla.. annars hade jag nog velat säga ivory. eventuellt att man blandar i lite brunt i det..

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

hus-musen
0

Så ljust som möjligt, jag hade nog försökt blanda vitt med något för att få fram rätt ton.

Qui dormit, non peccat

[Northbridge]
0

Blanda vitt m. lite röd & brun färg kanske?

Tessen
0

Jag tror på Ivory med en touch av Chestnut! Sen får man experimentera sig fram. Ivory går ju ha i en hel del, men för mycker Chestnut så blir det brunt, men det går att gå en väääldigt ljus brun, lite blekbrun hudfärg, men den så laborera med den och Ivory. Eller ev en liten dutt Peach som många har som hudfärg blandat med Ivory för att få en mer "gammelvit" än kritvit. Champagne har ju ofta en blekt brungul ton, men inte säker på om du menar drycken champagne eller färgen, för den är väl inte riktigt som dryckens färg.

/T

MariaJa
0

Ojoj, här var det många tips! Tack snälla!

Jag får helt enkelt prova mig fram :) med hjälp av era tips.

Trevlig bakhelg på er!