OT- vad händer idag?
hallå! 
vad ska ni göra idag? kanske baka?
själv har jag dammsugit, och snart får gerbilisarna blåbär. ett perfekt tillfälle att fota, aldeles blåa om munnen 
Jag ska ut till stallet och ta en långtur i skogen med min älskling. Sen ikväll ska jag nog förbereda dekoren för en konfirmationstårta som blir hämtad imorgon, men jag har vänt lite på dygnet och kommer inte orka allt tills kl 14 imorgon (vaknade ca kl 14 idag). Så, lika bra att passa på ikväll när man är pigg!
/T
2# vad kul! du har häst alltså?
visa bilder på tårtan sen!
#3 Jag är medryttare på en halvblod/fullblods-korsning och rider ungefär 3 ggr i veckan (: Men han är min älskling!
Jadå ska ta kort imorgon när den är klar!
/T
Ingen bakning alls idag :( Har varit ute och övningskört, och pluggat historia i några timmar…
Ser fram emot Tessens bilder på tårta 
Det ligger ute en bild nu om du tittar i inlägget "sockerbomb" (:
/T
Har kollat och kommenterat =)
Asch, har franskaprov snart, pluggar. Så fruktansvärt tråkigt!

Dottern har gjort gastroskopi i fredags, misstänkt glutenintolerans, så jag har övat på att baka glutenfritt! Äter ju själv LCHF så det är väl inga större problem men det var spännande att baka med glutenfria mjölmixer! :) Planerar även hennes kalas så jag håller på och gör om Whoopie pie's och annat till glutenfritt. :)
Medarbetare på bakverk.ifokus.se

#9 Det mesta tycker jag går att ersätta med potatismjöl.. tårtbotten gör jag ofta med bara potatismjöl istället för 50/50 vetemjöl o potatismjöl :-)
Själv har jag varit hos barnmorskan och varit o handlat en sväng. Just nu sitter jag o funderar på vad vi ska äta till middag.. är lite sugen på att svänga ihop en kladdkaka.. men jag tror inte äggen jag har hemma räcker till både det och den troliga pannkakan det blir till mat.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ska på styrelsemöte. Har hört rykten om att någon bakat till mötet… Sshh! ;D
Idag har jag skrivit historieprov som förhoppningsvis gick hyfsat :D Och nu har jag faktiskt bakat en äpplepaj! OMnomnom! :D
Måste soova snart. Ap-trött, men först lite tv :D Vad händer hos er?
Jag har precis gjort klart några Sarah Bernhardt-bakelser och ska fota dom om en stund när chokladen stelnat ordentligt. Sen så ska jag göra vaniljkakor, en del av dom med pinne på. Så kan jag ha dom att dekorera när jag inte har något annat att göra. Sen så försöker jag nog mest sysselsätta mig för att inte tänka på att jag ska till tandläkaren imorgon för jag har hemsk tandläkarfobi ):
/T
Har haft en hemsk huvudvärk hela dagen, så nu blir det plugg och vila. Och kanske lite skypeande med vännerna, sen haaaaamburgare. Försöker hålla mig nyttig efter denna otroligt onyttiga långhelg- så det blir nog inga bilder här på ett tag.
Jag var hos tandläkaren i förmiddags. Fy det var hemskt. Får lustgas för att öht våga öppna munnen. Men trots lustgasen och bedövningssalva så spände jag hela kroppen och hyperventilerade när dom tog bedövningssprutan. Sen började dom borra för tidigt så jag helt panikslaget skrek för att det kändes i hela käken. Det gjorde inte min fobi bättre direkt :(
Sen när jag kom hem så somnade jag direkt och sov till 14.45. Åt lite mat och cyklade ut till stallet vid 16. Kom hem för en liten stund sen och fick skölja ur ögonen från allt pollen för att det skulle sluta svida och vara torrt, nu ska jag snart ta med Sarah Bernhardt-bakelserna hem till min kusin när hon kommit hem från mjölkvarnen som hon och hennes sambo renoverar om till bostadshus.
Är utmattad i hela kroppen av allt björkpollen som får immunförsvaret att gå på högvarv när jag varit ute (det kvittar om det är 5 minuter eller 4 timmar) och det finns i stort sett ingen energi över. Önskar jag orkade göra något mer än att lägga mig framför tvn eller här i sängen med laptopen.
/T
#16 oj, vilken jobbig dag du verkar ha haft! Hoppas det blir bättre snart!
#17 - Förutom att det är mysigt att vara ute med hästen så var det ganska jobbigt. Men det blir bättre dagar.. förhoppningsvis (;
/T
#16 Usch och fy! :( själv skulle jag troligen flytt från tandläkaren…:p
#19 Ja det var tur jag låg fastspänd med lustgasmasksn, annars hade jag nog smitit där ifrån! och jag kade inte ens hål i tänderna, det var dom som hade gjort dåliga lagningar som lossnat och jag får betala en gång till för och lida ännu mer av min fobi ):
/T
Måste sova… Imorgon blir det orientering, vilket jag INTE ser fram emot :( fast sen blir det nog bak på torsdag :)