Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1832 ggr
Tessen
0

Tips på något att baka?

Ja som det står i rubriken, jag skulle vilja ha tips på saker att baka. Jag har redan lovat min gravida kusin som har chokladcravings att jag ska göra Sarah Bernhardt-bakelser. Men dom är ju ganska enkla. Jag vill gärna ha lite utmaning! (dock inte macarons då jag inte tycker om dom) Men något roligt bakverk. Jag ska göra vanilj cookie-pops och dekorera med strössel, sp, glasyr och liknande men det är också väldigt lättbakat.

Helst inga Småkakor och inte bullar utan något som sagt lite mer utmanande! Gärna något som går att frysa in sen också då jag själv inte äter mycket sötsaker men tycker om att baka och att bjuda andra!

/T

madaska
0

det kanske inte är så utmanande, men långepannekakor i olika smak och uformningar kanske? det är ju en ganska bra kaka att slänga på lite frosting m.m på sen om man får gäster lite snabbt om man har den i frysen. :)  jag älskar en min mamma brukar göra med äpple och kanel (eller päron/kanel) och sen vispar man upp lite vaniljvisp till.

:)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.

Tessen
0

Det är ju smidigt att ha i frysen, men jag vill ha något lite mer utmanande! (: Ska ju iofs testa chokladformarna någon dag och det blir ju intressant om jag kan få ut dom hela ut silikonformarna eller om jag måste smälta om chokladen och ha den i pappersformar i muffinsplåten för att dom ska hålla fin form även i pappersformarna. Frågan är bara vad man ska fylla dom med?

Men det är ju inte mkt utmaning. Jag har ju mandelmussle-former och vaniljhjärtan-former som jag aldrig testat, har aldrig bakat något av dom så det kanske vore lite utmaning. Eller göra mazariner i mandelmusselformerna kanske, det brukar ju vara omtyckt.

/T

Tessen
0

Eller kanske någon sorts whoopie pies, det har jag heller aldrig gjort. Red velvet med whipped cream cheese-frosting kanske?

/T

madaska
0

syrran gjorde mandelmusslor som hon fyllde med någon sorts kola och choklad istället för grädde, de var söta som fan så jag kunde bara äta en halv själv, men har funderat på ett tag vad man kan fylla dem med istället för den söta kolan..

mazariner är så gott! det har jag bara gjort en gång själv, men gott var det! det får jag ta en och göra en dag tror jag. :)

Med lite socker i botten.

http://tantblog.wordpress.com
- En liten tant några steg med sleven från bakeliten.