Sockerpasta
Hej
Vilken sort sockerpasta brukar ni använda? vilka har ni provat? fördelar/nackdelar?
Har endast testat dr oetker (stavning?) eftersom den finns att köpa i affär och jag hade inte tid att skicka efter. Nackdelar? Fanns endast vit, paketet var väldigt litet så täckte nästan inte en tårta, fick kavla väldigt tunt och då var det ju väldigt svårt att täcka utan att den gick sönder då det var första gången jag jobbade med sp samt att den var väldigt kladdig så fick jobba in en hel det florsocker själv hemma. Men smakade okey faktiskt. 
Jag har testat Ballinas både vanilj och choklad-SP. Vaniljen har en ganska kemisk smak enligt mig och chokladen har alldeles för star nästan såndär marknads fudge-smak vilket jag inte gillade då det tog över mycket av tårtan. Ballinas är heller inte så superelastisk. Jag ska beställa Fun Cakes och Dekorfondant för det är dom två sorter jag bara hört bra saker om så jag ska testa vilken jag själv trivs bäsy med. Och du behöver runt 450 - 500g SP för att täcka en normalstor tårta, ett paket med Dr. Oetkers somär på 250g räcker alltså inte då då får kavla det mm-tunnt och det kommer då spricka.
Jag skulle nog tipsa dig att köpa Fun Cakes inne på Panduro om du har en sån butik i närheten, vet att dom har lite olika färger, men vet inte om dom har vit. Eller så beställer du FunCakes eller Dekorfondant från Stössel och Annat eller Kakburken. Hoppas du hittarnågon du blir nöjd med.
/T
just nu är det många diskutioner om detta, synd att jag själv aldrig gjort det. delvis för att det inte låter gott, och delvis för att det är gelatin i.
skulle vara kul att skriva- men är man ovetande så är man 
jag har testat ballinas och dr oetker. Jag tycker ballinas funkar jätte bra! smakar gott! och fastnar inte i bordet.
Hade slut ballina en gång och for och köpte dr oetker, den var helt OMÖJLIG att arbeta med, luktade konstigt och klibbade fast i bordet. Blandade ihop båda sorterna och då funkade det. Men jag tycker ballinas är jätte bra. Känner inte så stor skillnad mellan vanilj oh choklad smak!

jag har använt regalice sugarpaste och tycker att den är superbra. Har beställt från cake-stuff.com
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler