Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2583 ggr
[Louisez98]
0

Tårt-smaker?

nu har det kommit än en gång när ni får hjälpa mig, kära Bif-are ;)

jag ska fixa en tårta i början på maj, och jag har ingen aning om vilka smaker den ska ha. den ska troligtvis äta utomhus.

jag ska täcka den med Marsipan, det är bestämt, men… bottensmak? Fyllning?

Tack på förhand.

Suzi
0

Vad vill du ha för "tema"? Fruktigt, sött, chokladigt…? Glad

[Louisez98]
0

Flörtgärna sött, det kmr många barn.

Tessen
0

Ahlgrens bilar, dumle eller annats sött godisfluff brukar ju vara populärt bland barn. Även marshmallowfluff. Visa godisfluffer kanske passar ihop med jordgubbsmousse som är ganska sött när man gör det som mousse. Och då tycker iaf jag att en vanlig ljus botten passar bäst. Man kan ju göra fluffpå i stort sett allt godis och mousser på alla frukter och bär.

/T

[Louisez98]
0

Dumle-fluff. Och typ hallon-/jordgubbsmousse får det bli :)

Tessen
0

Det funkar nog utmärkt ihop. När du blandar hallon och jordgubb får du ju in lite syrlighet från hallonen iaf så det inte bara smakar som en sockerbomb (:

/T

[_hsleiufhbtv]
0

Min favorit är utan tvekan vanlijbottnar med hallonmousse, hallon, lite smält choklad som sen stelnar och dumlefluff. Supergott! ;)

plutopellis
0

Jag körde ljusa bottnar med ahlgrensbilarfluff och geishafluff super gott! Ahlgrensbilar kräver dock en hel del grädde! Första gången jag gjorde fluff och ahlgrensbilarna blev svamp utan att jag ens vispat hehe, men värmde upp tillförde lite mer grädde och sen blev det nästan bra. Smakade smaskens! Tungan ute

[Louisez98]
0

6# låter ju supergott. Det får det nog bli :) 7# det låter också mumsigt, men jag klarar inte riktigt av bilar (skälen vill ni inte höra ;) ). Tack för alla super-förslag.

plutopellis
0

Nä, man kan inte fixa allt.. Flört