Vad kan jag baka?
Jag sitter nu hemma, fattig och eländig och extremt sugen på något att tugga på!
Det vi har att baka av är:
- Ägg
- Mjöl
- Bakpulver
- Vanillinsocker
- Rapsolja
- Litelite mjölk (knappt en deciliter)
- Ströbröd
- Havregryn
- Frysta jordgubbar och hallon
Och såklart vatten. Hade vi haft Socker så hade jag bakat en sockerkaka, men tyvärr så är sockret slut och jag vet inte vad jag kan baka utav detta om det ens finns något jag kan göra.
Jag är ju ingen superbakerska, därför behöver jag tips och råd på saker som jag kan göra!
Tackar på förhand. 
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Har för mig att det finns sidor där du kan fylla i vad du har hemma och sedan får du hjälp med vad du kan baka.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
har du hittat på något än?
iaf, det är svårt att hitta något utan smör o Socker. men, får tänka lite till. kommer du på något får du jättegärna dela med dig av recept!
#1 Åh, utveckla gärna!
#2 Ja, framförallt utan Socker, i vissa fall går det ju att ersätta smör emot olja, jag brukar göra det med sockerkaka t.ex och det blir okej. Men sockret är ju huvudingrediensen i det mesta som inte ska bli matbröd, suck…
Jag har dock sirap om det skulle hjälpa till något haha.
Även florsocker, höhöhö…
Får se om jag kommer på något, gott-begäret brukar kunna snurra ihop det mesta!
3# Göra någon sorts muffins, där du tar i as-mycket vaniljsocker istället för Socker? ;D
#3 Letade runt och hittade hemsidan nedanför, jag vet dock inte hur bra den fungerar.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Du kan göra syltmuffins, och havrekakor :D
Qui dormit, non peccat
#6 Jaha, så det funkar alltså? Tänker att det är ju så pulvrigt hahaha… ska man ha mindre sådant än strösocker då?
#7 Åh havrekakor, att jag inte tänkte på det.