Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 1438 ggr
[Louisez98]
0

Favoritbakverk?

Har ni något favorit-bakverk?

Kanelbulle? mazarin? kanske någon sorts tårta?

Glad

[Louisez98]
0

jag kan ju börja!

mitt är BISKVI! så underbart gott, allt i ett liksom. seg kaka, mjuk smörkräm och ett skal av choklad. omnomnom!

har tänkt baka det superlänge, snart får det bli av.

Trollhassel
0

Jag bara totalälskar moccarutor. De ska vara saftiga med stark kaffesmak och mycket kokos! Mmmm!

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Zadeira
0

Jag är periodare, men en ordentligt krämig kladdkaka med äkta smält mörk choklad och inte kakao med en klick vispgrädde är nog det som alltid, alltid funkar.

vaanjja
0

Mitt absoluta favorit är det svenska, klassiska ohc enkla. jag ÄLSKAR sockerkaka med kanel- och sockerdoppade öäpplen i. Proppat med äpplen ska det vara, tnna fina skivor. Och vaniljsås till det!!!!

Exoticas
0

Macarons eller biskvier ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

:holmgreen:
0

Biskvier! I olika smaker! De jag har smakat har vart choklad, päron, citron och hallon Biskvier :-D

Tessen
0

Tårta med vanljbotten och riktigt syrliga exkotiska fruktmousser med mosad/skivad frukt under moussen, täckt i IMBC eller en vit chokladganache!

Ååh gud vad sugen jag blev på citronmousse med lite mango och passionsrippel nu! Det får bli nästa projekt när jag har fria händer på smakkombinationerna. En sockerkaksbotten, ev lite citron i. Först citronmoussen med mango och passionsrippel sen som andra lager en tropisk mousse med kokosmjölk, mangopuré, banan, riven kokos och lite annat i. Mmmh sommarsmaker i tårta är underbart! Sen bryta av med något sött att spackla eller täcka tårtan i! <3

/T

[Louisez98]
0

7# omnomnom!

Tessen
0

#8 Verklingen omnomnom! Det är riiktigt gott!

/T

:holmgreen:
0

Nåt annat jag älskar som står vid sidan om det jag skrev i #6 är min fasters blåbärspaj och min mammas rabarberpaj! Så himmla goda !

musli
0

Croissant är min absoluta favorit och har väldigt svårt att låta bli dem på bageriet när de är nybakade. Kul att göra dem också då vi gör både croissanter och Pain au chocolate av degen.

Croissant ätes med fördel med en god cheddar eller med sylt.  :)

Medarbetare på bakverk.ifokus.se