Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettövrigt
Läst 2070 ggr
[sstorm]
1

Bjuda på

Eftersom jag fyller år på torsdag ska jag ha lite folk hemma hos mig på söndag. Tänkte bjuda på något sött men vill ha något som är lätt att göra och inte fallerar av att stå framme (det är öppet hus). Några tips?

[Louisez98]
0

choklate chïp cookies? eller kladdkaka? Glad

[sstorm]
0

Kladdkaka är min parad rätt som alla redan ätit ;) Och kakor vill jag inte bjuda på!

[Louisez98]
0

okey :) macarons? elr någon sorts paj :)

[sstorm]
0

Macarones e ju typ kakor med ;) Och de innehåller väl nötter med?

De ska va något mer tårtliknande men får inte va för svårt.

[Louisez98]
0

nja, mandel ;)

Zadeira
0

Gör cupcakes och dekorera fint! Eller varför inte typ cake-pops i en massa olika former? Kokostoppas brukar annars klara av att stå framme bra, de blir lite sega och mumsiga då ju!

hus-musen
0

Snygga cupkakes är lättsamt :)

Qui dormit, non peccat

[sstorm]
0

#5 Har mandel allergiker i huset med så ;)

Cup cakes är en bra idé, men vill ändå ha ngt mer tårtliknande! Har tänkt bjuda på diverse kakor, muffins etc med =)

vaanjja
1

Jag fyller oxå år på torsdag! :)

rulltårtsbakelser tänker jag på direkt, är superlätt, supergott och går att variera i all oändlighet! en botten, valfri sylt, frukt eller bärmos etc, jag brukar strycka på lite vaniljkräm och sedan en klick grädde. dekorera med… ja vadsomhelst :)

ilsebilse
0

Moussetårtor? Jag har haft en period nu på typ ett år när jag alltid gör moussetårtor, de kan göras flera dagar i förväg och frysas och sen tas fram samma dag. Du kan förvara dem i kylen eller kallt och ta fram en i taget så faller de inte ihop.

[Louisez98]
1

Hmm. Okey. Någon paj då? Har ett super paj-recept på päronpaj som jag kan lägga upp tror jag :)

[sstorm]
0

#9 haha hur gammal blir du? Grattis i förskott ;)

vaanjja
0

#12 jag blir 16, tack detsamma! bestämt vad du ska bjuda på än? :)

[sstorm]
0

#13 Då e vi inte födda samma år då ;) Ja, de blir lite olika pajer =)

Och Grattis på födelsedagen!

vaanjja
0

#14 hihi enj, det anade jag att vi inte va! ;) Åh, vad gott! hoppas det blev lyckat!

Tack så mycket, detsamma! :D

[sstorm]
0

#15 Inte så många år mellan dock, jag blev 18 =)

vaanjja
0

#16 åååh va roligt!! :D