Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 2436 ggr
Dipsie'n'Poo
2012-02-24 20:29
0

Dumle- fluff?

Hur kan man förvara det? Just nu är det i en kastrull med lock på. Ska användas imorgon. Ska man förvara det i kyl eller i rumstemperatur eller dylikt? Glad

(Om det är i fel grupp, får ni gärna byta. ;P)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

[Northbridge]
2012-02-24 22:21
0

Hej!
Jag gjorde dumlefluff för några veckor sedan. Första gången. Receptet jag utgick ifrån, berättade att jag skulle hälla smeten i en skål… Låta svalna lite i rumstemperatur, och sen sätta in i kylen under natten.. Blev lyckat! Lät inte den svalna allt för länge i rumstemperatur, lät bara den vila lite eftersom det inte är det smartaste att sätta in en kokhet "smet"/kräm direkt i kylen. :p

Dipsie'n'Poo
2012-02-25 08:40
0

Okej, tack! :)

koralliz
2012-02-25 23:59
0

Tänk på att det får ej koka när fluff´s görs utan bara så att godiset eller chokladen smälts ner på mkt svag värme, själv så häller jag över direkt i en skål och på med ett lock och direkt in i kylen under natten. sånt som varit på spisen och som man ska ha kallt skall kylas ner direkt och ej stå rumtemperatur utan in i kylen.

Dipsie'n'Poo
2012-02-26 14:43
0

Ja, tack! :)

Hur mycket ska man vispa (med elvisp) senare? Så det blir som grädde, eller fortfarande lite rinnigt?

[Northbridge]
2012-02-27 22:06
0

#4: Beror ju på hur du själv vill ha det. Jag föredrar det som grädde.. (:

Dipsie'n'Poo
2012-02-28 20:34
0

#5. Ja jo. Min kompis som fick uppgiften att vispa failade lite, tyckte jag. Den blev rätt rinnig. Ville nog själv ha den lite mer åt det ''grädde'' hållet! ;P