Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3252 ggr
plutopellis
0

Sonen fyller 1 år

Min son fyller 1 år snart och tänkte ge mig på att baka dels egen tårtbotten för allra första gången (stulit receptet här) samt täcka med sugarpaste men någon som har förslag på "figur/form" på tårtan? Eller ska man kalla det tema kanske, eftersom han blir ett gillar han ju inget speciellt ännu så som bilar eller så, vad bakar man? Tacksam för förslag!

plutopellis
0

Ingen som har ngt förslag??

hus-musen
0

Du kan ju göra vad som helst eftersom han inte har några önskemål GladEller är du ute efter en specifik barntårta?

Hjärta, nallebjörn, kossa, dinosarie är iaf de som mamma gjorde till mig och mina syskon när vi var små!

Qui dormit, non peccat

plutopellis
0

Tack för svar :) låter avancerat! Tåls att tänka en extra gång på..

Cederin
0

Gillar han något speciellt barnprogram? (Kanske lite väl tidigt men) Isåfall kan man göra någon speciell figur därifrån. Eller från en barnbok? Annars är det såntdär klassiskt som #2 föreslår.

Medarbetare på Naglar och Hår

plutopellis
0

Egentligen hade jag velat utgå från rund botten eftersom jag aldrig gjort sånt här innan så får väl bli en fotboll eller ngt, haha

Stephanie
0

En ballong kanske? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Stephanie
0

Eller blomma!

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

plutopellis
0

Ja ballong hade vi uppe som förslag faktiskt, blomma är jag osäker på eftersom jag tänkte ha ngt "killigt" ;) men jättebra förslag! Är inte förän 29 mars men om jag blir nöjd delar jag med mig av resultatet då :)

LadyS
0

Du kan ju alltid göra ett paket :)

Chieko
1

#8 Gör det något om din son i framtiden skulle gilla blommor? Är lite genusgalen, tror man blir det av att läsa till förskollärare… Om du absolut vill göra den mer manlig kan du ju göra den i blå nyanser :)

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

plutopellis
0

Haha, min son får absolut gillar blommor i framtiden! Glad ett paket kanske jag kan få ihop! Att jag inte tänkt på det…

LadyS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänkte något i stuk med detta…

Som för övrig är ett av mina försök =)

plutopellis
0

Åh så fin! Ja något sånt får det allt bli! Är rosetten gjord i sugarpaste eller flowerpaste? Toppenide, tack :)

LadyS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Rosetten är gjord i sugerpaste….

Den här gjorde jag till sonen sist han fyllde (3 år )

Ska tilläggas att han älskar bilar (cars) så det fick bli temat. Bilarna är riktigt metall leksaksbilar som han sen fick =)

plutopellis
0

#14, så duktig du är! När du gör en sån tvåvåningstårta, behöver du stdga upp den eller den orkar ändå? Om du förstår min fråga.. Den var verkligen jättevacker!

hus-musen
1

Gör en fyrkant då och gör den som svampbob fyrkant!
(zappade förbi barnkanalen nyss Tungan ute )

Qui dormit, non peccat

plutopellis
0

Haha! Ja det var ju också ett toppenförslag! Nu har jag ju många bra ideer Glad tack snälla alla!

LadyS
0

Jag behövde inte stadga upp min tvåvånings. men ska man göra mer dekorationer så bör man nog göra det.

Ska tilläggas att jag byggde ihop min typ 4 timmar innan gästerna kom =)

plutopellis
0

Jag har ju aldrig gjort tvåvåningstårta, hur stadgar man upp den om man vill göra den dagen innan så den inte sjunker ihop? Eller vågar man tro att en tvåvåning klarar sig?

LadyS
0

Om du vill göra tårtan kvällen innan så sätt ner blomsterpinnar. Har aldrig själv testat det men vet att jag sett andra skrivit att de gjort det.

Och sen lägger du tårtpapper… ett sådan du får när du köper en tårta… Klipper ut i den storleken du ska ha och så har du en plattform som du kan sätta tårtan på. Tror det borde funka =) Sök på googel… där hittar du massa med tips och info.

plutopellis
0

Tack så mycket Glad

LadyS
0

Försöker bara bidra med det lilla jag kan7gjort och vet =)

Du får ta en bild på tårtan när du gjort den och lägga ut så vi andra får se den.

Lycka till!!

plutopellis
0

Det ska jag! Är inte förän sista helgen i mars men ska självklart ta kort :)