lite hjälp behövs =)
Hej! Är rätt så ny i tårtvärlden när det gäller att dekorerar, tänkte höra om det är någon som skulle kunna hjälpa mej med hur jag använder en utstrickare i form av nejlika? lägger in en bild så ni ser hur den ser ut.
Har funderat och funderat på hur jag ska lyckas få det att ser ut som en nejlika men det står helt still.
Har 4 tårtor beställt tills nästa helg och vill gärna kunna göra lite nejlikor till någon av dom.
Hoppas någon är är lite klokare än mej och kan förklara hur jag ska gå till väga =)
Det är nog tänkt att du ska göra flera lager så att det blir lite som en boll, dvs att du böjer dom lite mer inåt för varje lager. Även att du tunnar ut dom riktigt mycket i kanterna så dom ser lite mer verklighetstrogna ut och blir lite vågiga i kanterna som nejlikor är. Vilket nog är lättast att göra i flowerpaste.
/T
åh tack för svaret, dock har jag bara Marsipan och jobbar med då det är godare. Men ska se hur det går =)
Okej. Det vore kul om du la upp en bild på resultatet sen! (: Med lite envishet går det säkert med Marsipan också, men du kanke får låta dom torka i en liten skål så att bladen inte blir helt platta sam lägga in lite bomull eller liknande mellan lagren av kronblad så dom inte kladdar ihop.
Lycka till (:
/T
om det bli något resultat så kan jag göra det. =)
här är hur man gör rosor, men det borde vara samma teknik…http://www.tartdecor.se/tartinspiration-1/stegforsteginstruktioner/marsipanrosor-1.html