Förr gjorde jag stubbar..
rulltårtebotten - gärna choklad
vispad grädde och skivad banan - rullade ihop.
Skar stubbar, ca 4-5 cm och vände på högkant.
Hårdvispad grädde runt om med lite skivade jordgubbar / kivi / nonstop choklad/ eller riven mörk choklad över..
Inte direkt tårta - men ett lättlagat tips…
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Enkel tårtbotten med kakao
Daimkräm (smälta daim i grädde tillsätta maizena tills önskad tjockhet)
Maraboufluff (3dl grädde, 150-180gram choklad smälta ihop, svalna vispa försiktigt)
Den krämen som blir över tar man och Smetar på sidor/ toppen och dekorerar med valfritt.
Vart supergott!
Det blev en jättegod chokladtårta.
Kan vissa bild sen.
Jag köpte 3 tårtbotnar och imellan hade jag lite blåbär och hallonsylt sen smällte jag lite choklad som jag hade på toppen och på sidorna grädde och sen dekorerade jag lite.
Men den blev jätte god för att vara en första tårta :D
What doesn't kill you makes you stronger.
Låter gott 
Jag har gjort tårtor med kladdkake botten och sedan ett havreflarnbotten. Det blir supergott. Ena gjorde jag med citronfluff och den andra var fylld med chokladfluff.
Annorlunda och väldigt enkelt!
#5 kan du inte dela med dig av recepten? Låter jätte gott!
Har ni förövrigt koll på denna sida? Bästa jag vet när det kommer till matlagning och bakning :)
Vill man så kan man :)
#6 hmm jag har inte ett recept utan jag brukar googla fram en kladdkaka jag tycker verkar bra, och ett havreflarns recept jag tycker är bra, så gör jag en av varje. Havreflarnsmeten häller jag i en sockerkaksform så det blir ett enda stort och tjockt havreflarn. Det brukar bli lite segt och gott :)
Sen lägger jag kladdkakebottnen i botten, lägger flugg emellan, sedan havreflarnsbotten och sen fluff eller smörkräm. Man ska tänka p att det kan bli vassa kanter om man inte har fyllt upp tillräckligt med smet i formen när man gjorde havreflarnsbotten, så om man har gjort den tunn så är inte en heltäckt tårta så bra. Jag gjorde ett lock med sp och sedan dekorerade jag runt med fluff….
Här finns bilder på de jag gjorde, detta är mina andra riktiga tårtor som ja dessutom gjorde under ganska stor tidspress, så jag är inte helnöjd med de….
http://thekanel.blogg.se/images/2011/shot_13162761589_166533330.jpg
http://thekanel.blogg.se/images/2011/shot_13162761683_166533254.jpg
Okej, tack så mycket! Skall snarast testas! Kul med bilder :)
#10, gud så gott!
#9 Heeelt i min smak! *dreglar* 

Den ser supersmaskig ut! 
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler