Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2489 ggr
Kickan90
0

tips/råd ang tårtan

Hejsan

jag fyller år på julafton och kommer vara hög-gravid på min födelsedag eftersom bebisen är beräknad sista januari.
nu sitter vi redan och funderar lite på hur min tårta ska vara, när bebisen är född vill vi gärna bjuda hela fam på tårta och kakor.

så därför skulle vi vilja ha lite råd från er ang vad ni tycker vi ska ha som dekoration/utseende + har ni några tips på riktigt god chokladtårta så länka mig gärna receptet ;)

* Gravidtårta eller en vanlig tårta med en bebis på?
(alltså en tårta som är som en gravidmage, eller en helt vanlig rund tårta där man har gjort en bebis i marsipan)

* Finns det annars någon smarrig tårta med maräng som ni kan tipsa mig om? (eftersom några inte kan äta choklad pga deras barn har känsliga magar när dom ammar)

Ni får gärna lägga in en bild om ni har gjort en gravidtårta eller dekorerat med en bebis ^^ Bor ni nära helsingborg så säg bara till om ni hade velat göra en åt mig på födelsedagen ;)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

Qotten
0

www.tartdecor.se har massa tips

www.bakalitenkaka-tove.blogspot.com är en grym sida för inspiration

I am the one and only...

To cute to be true

Kickan90
0

tack så mkt, men kan inte bestämma mig om tårtan ska vara en gravidmage eller om jag ska ha en vanlig rund tårta med en lite skulptur på :S

Medarbetare på

Trollhassel
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#2 jag tycker gravid-magetårta passar mycket bättre till baby-showers. När bebis väl är född så tycker jag att det passar bättre med bebis-tårta. Gärna enkel för er skull. Man hinner inte stå och baka i tre timmar om man har en liten nyfödd. :D Ljusblå eller rosa rosor i något material som torkar? Blommor kan du ju göra som terapiarbete innan du ska föda. Då har man ju all tid i världen.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Kickan90
0

jag tänkte göra en vanlig tårta dektorerad med något som tillhör graviditeten :) så det blir en roligt tårta ^^ vi firar ju min födelsedag som vanligt och inte jul förrän mot kvällen så jag har "min dag".

vad är det för material som torkar & hur gör man ätbara skor?

Medarbetare på