Min första tårta.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det här är den första tårta jag gjort med sugerpaste blommor. Hade ingen form, så skar ut de för hand. Det var kul och gav mersmak, men ska aldrig mer köpa färdig marsipanlock. Det sprack på flera ställen och innehållet syntes igenom.
Blåbärssyltgrädde, vitchokladganasche och lemoncurd. Vart väldigt uppskattad. =)
"Varje katt är ett original och ett mästerverk"

började fnissa lite åt bilden
men ja det kan du, genom att trycka på ' hantera ' då kan du redigera din text i meddelandet. men dom bara innom 5 minuter efter du har postat den

Haha förstår det! Men hade själv varit lite imponerad om jag lyckats göra den som tårta…
Tyckte det var kul att dn hade en sån bild så var tvungen att fota den.

Tack. Tog bort bilden eftersom du sa att jag bara hade fem min på mig. Hade varit lite kul att ha kvar den eftersom det var sååå långt ifrån en söt rosa tårta det kan bli… ;) Men kanske anses lite stötande, så jag tog bort den för säkerhets skull.
Jag skulle tycka att det var rätt coolt ^^ tror inte det behöver vara å svårt, man kan ju alltid sikta på att göra vissa detaljer som tex bara korsetten ;3
Varsegod, är inte så himla lätt alltid :) Jo kanske vissa blir stötta av sådant men jag vet inte? det var ju inte direkt nånting farligt i mina ögon. och det var ju från en reklam ur en tidning visst?
söt tårta föresten ^^ tycker det är så jobbigt att arbeta med sockerpasta

Ja en korsettårta har jag funderat en del på att göra. Skulle vara coolt. Men får nog träna lite mer på att göra locken fina då. Tror du sp hade varit bäst då? Däremot en hel människa med korsetten på som i detta fall skulle nog vara lite för svårt…;)
Jag kan tänka mig att lägga in den igen, men när jag hade så kort betänketid valde jag att ta bort den. Och ja det var reklam odyl.
Tack. Tyckte det var kul men var som sagt var första gången, kanske tråkigt i längden. Gör du blommor/figurer i annat då? Skulle vilja lära mig att spritsa blommor också.
du får kika på cakeboss och titta? xD tror man kan göra rätt fin och stiliserad korsett tårta iafl :3 i cakeboss har odm gjort människor ett antal ggr med hjälp av tex rispuffar ( annan femma om det är gott )
har bara provat Marsipan och sockerpasta, tyckte marsipanen var lite lättare då sockerpastan sprack för det mesta :/
Spitsa blommor skulle vara roligt att lära sig ^^
Kan man ta bort den? Här är (förhoppningsvis) den riktiga: