Sugarpaste
Har just gjort en tårta till min dotters födelsedag, klädde den med sugarpaste för jag ville prova att jobba med det (första gången), den blev fin och det var lättjobbat men det smakade så mycket av den så de tog liksom över hela tårtan, jag blev superbesviken. Det blev inte alls som jag hade tänkt smakmässigt. Sugarpasten jag köpt skulle smaka vanilj men vi tycker att den smakar fruktigt tuggummi. Är det så med sockerpasta? Jag menar smakar all sockerpasta så mycket eller är de min brist på erfarenhet som satte sina spår??
Måste bara säga att den dära va fin ;o
Ifall jag skulle fått en sådan tårta på min födelsedag då skulle jag typ dött utav lycka!
Skit snygg!!
KöttbulleKorv

men tack vad snällt ….min dotter blev glad för den.
1# säger så snygg den blev :D
Så du säger att det tog över smaken i tårtan? :/
Hmmm… Ska i över morgon sj testa för första gången med sugerpaste. Och hoppas inte att det blir så. Inte lönt att ha fyllning i tårtan då ju 

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Olika sugarpaste kan smaka olika mycket, en del märken har tyvärr en lite väl "kemisk" bismak. Det bästa är nog att göra sin egen sp om man vill ha bäst smak. Man kan hitta recensioner på olika sp på tårtbloggar, jag tror att Ballinas brukar vara populär.
Själv brukar jag göra egen mmf, det är betydligt enklare att göra och smakar godare.