Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettkakor
Läst 1493 ggr
[littlecat]
0

Något att baka?!

Jag har bestämt att jag bara ska äta godis, fika osv på fredagar eller lördagar.

Så kom med tips på vad jag kan baka! Tänkte kanske baka chokladbollar.. mm vad det är gott! :D

vaanjja
0

Vad duktig du är som ska vara nyttig! jag försöker occkså att spara mig till hlegn, fast kanske blir två, högst tre fika/godisdagar  veckan. ;) You are strong :D

chokladbollar är supergott! =)

du kan även göra typ muffins av någon sort, eller en smaskig sockerkaka med äpplen såhär i äppelsäsonger. Det finns även väldigt mkt recept på "godis" där man har en smet som man brer på bakplåtspapper och hivar in i kylskåpet några timmar tills det stlenar.

en grej som jag tycker är värsta godiskakan och nötchokladrutor, finns i Sju sorters kakor och lite överallt. det står att det är en kaka, fast det blir små godisbotar istället! supergoooott!

[littlecat]
0

Låter jättegott! Ska leta efter recept :D

[littlecat]
0

Finns det någon god tårta att baka? :)

vaanjja
0

#3 Tårtor, oj oj, tårtor! :D Man kan ju till att börja med variera den klassiska gräddtårtan hundra gånger om. Vaniljkräm, valfria bär, sylt eller kanske dumlekrämsfyllning? grädde ovanpå och dekoration. :D

Är inte så himla insatt i tårtvärlden och vad som är lätt eller svårt, men en grej jag gjorde en gång som var hur smaskig som helst tycket jag, var Oscar den 2:s tårta, eller något sådant. den var lite pillig och tog några timmar, men superdupergod var den! :D

hoppas att ngn mer kan ge dig bra tips på tårtor! :D

[littlecat]
0

Dumlekrämsfyllning lät ju jättegott! :)

Ja, jag är då inte duktig på att baka tårtor, men det är riktigt roligt! :D

vaanjja
0

#5 jaa, det är livet :) och äta dom också! ;D

vinteralvan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#5 sök på Dumlefluff så hittar du recept.

Eine
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kolatårta…

Vanlig tårtbotten ,vaniljkräm med grädde i som fyllning och massor av god kolasmet över..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Bibbo]
0

kladdkaka  eller cheesecake mm… Glad