Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5759 ggr
[Catteklina]
2

Min sons tårtor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara visa tårtorna jag gjorde nu i helgen till min son som firade sin 2 års dag.
Jag blev rätt nöjd med dom men petig som jag är så var där mycket jag ville rätta till och saker jag ville göra om. Dock fanns det inte hur mycket tid som helst till enbart tårtorna, annat var med tvunget att fixas till kalaset.

Som ni nog förstår så är min son tokig i traktorer, så det var inte så svårt att välja motiv :) Hittade en blogg på nätet med en fin traktor som jag försökte modellera efter. Gick väl sådär, hennes original är bättre ;)

Mvh,
Catarina

[Catteklina]
1

Traktortårtan blev en enkel men klassisk prinsesstårta med Marsipan ovanpå och traktorn är gjort av mmf.
Dock blev marsipanen väldigt "bubblig", så det var mindre skoj och jag ser nu på bilderna att jag var inte så bra på att få gräddblandningen under så jämn. Så det får vi försöka förbättra till nästa år :)

[Catteklina]
1

Sedan blev det en enkel gräddtårta med hans favorit bär ovanpå - färska blåbär och jordgubbar :)

[Catteklina]
1

Dags att blåsa ut ljusen :)

vaanjja
0

Åååh, wow! de ser både snygga och goda ut! alltså, jag förstår inte hur det är möjligt för folk att göra så vackra figurer i Marsipan. så detaljerade, så coola! det måste krävas år av övning? jag kan itne ens göra fina rosor… xD tårtorna måste varit mycket uppskattade! :)

Zofia89
0

Wow! jättesnygg traktor! Kan du linka sidan där du hittade den? och en annan fråga, vad är mmf som du säger att du gjorde den av? vanlig Marsipan eller blandat med något? Glad

[Catteklina]
1

Tack så mycket! :)

#4 Detta är min andra tårta jag gjort :) Gjorde även en till hans 1 års kalas! Lite mjöligare på marsipanen osv, vilket vi fixade till detta året - Man lär sig av sina misstag! :)

#5 Här hittade jag traktorn jag gjorde efter :)
Mmf = marshmallow fondant :) Smält marshmallow med florsocker, vatten och olja.

Mvh,
Catarina

Miniland
0

Jättefina tårtor! :)

~I am quiet because if I would speak I would tell the truth and hurt people ~

Kickan90
0

åhh så fina tårtor :D ajabaja för dig som är så kräsen, tycker att det var supersnyggt!

denna sidan är ju lite farlig för mitt sötsug x)

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

[Catteklina]
0

#7 & #8 Tack så mycket! :)

Pluupp
0

otroligt fina tårtor! Glad

[Bibbo]
0

nu blev jag sugen på tårta kanske kommer o stjuvar en ? vem vet…