Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2149 ggr
Zofia89
2011-09-13 09:43
1

Idéer?

Hej!

Min lillasyster fyller år i helgen och min uppgift är att fixa tårtan =)

Har tänkt fixa en "vulkan"… en stor och en liten kransform på varann, 2st moussefyllningar, apelsin och choklad, hålet i tårtan fyller jag med färg-granna lösgodis och ska "limma" fast en del på utsidan oxå så det rinner "lava" ner för vulkanen =)

Tänkte täcka tårtan med Marsipan och funderar på färger… ett alternativ skulle vara att jag kavlar röd och gul Marsipan in i varann så att den blir lite "randig", andra alternativet att jag kavlar ena färgen i mitten av den andra så att vulkanen blir röd/gul upptill i en mjuk och suddig färgövergång =)

Undrar om någon här har mer idéer på dekoreringen? hur jag ska fixa snygg Marsipan? Och överlag om ni tror att jag lyckas med denna idé? =)

Har fixat en hel del tårtor, använder alltid mousse som fyllning (stadigare och lättare att hantera och forma), oftast Marsipan som täcke =)

Men det är alltid kul med nya idéer på hur jag kan bli bättre, gör även tårtor på beställning =)

Kolla mitt fotoalbum, där finns en liten del av mina tårtor så ni kan se hur jag arbetar =)