Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 2025 ggr
vaanjja
0

Frågor om cupcakes!

Hejsan bagare! :)

Jag skulle vilja lära mig att baka cupcakes. Muffins är ju inte så svårt, men sedan är det den här frosting-grejen som bekymrar mig :) För visst är väl cupcakes muffins med frosting?

Alltså, frosting - måste det alltid vara florsockerglasyr eller philadelphiakräm? Eller är det helt enkelt bara än kräm, något gott "klet"?

Och kan man frysa in cupcakes med frosting på, eller spritsar/klickar/brer man på frostingen precis innan servering?

Finns det något annat som utmärker cupcakes, förutom frosting och vacker garnering?

Tack för svar, kramar! :)

[Aquelegia]
0

Cup cakes är en variant på muffins dock varierar receptena ofantligt mycket det finns en helt gudomlig bok på lagerhaus som heter "Cupcakes, kakor och cheesecakes" Den är min bibel, idag är det fjärilscupcakes med chokladglasyr, kokos, hallonsylt och vispgrädde som gäller <3 Allt som får plats i en liten form är en cupcake, finns cheesecakecupcakes (cheesecake i muffinsform) sedan har vi cappucinocupcaken som serveras i cappucinomuggar!

vaanjja
0

Tack så mycket, nu har jag koll!

Har sett den boken och skulle gärna vilja ha den :)

[Aquelegia]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag lovar den kommer ge dig mycket glädje. Bakade änglacupcakesen idag och jisses vad gudomliga dem var. Alla är redan slut !

vaanjja
0

Låter härligt!! :) får sätta upp boken på prioriteringslistan :)