Godisrecept?
Hej allihopa! har ni några smaskiga recept på eget smågodis som är lätt att slänga ihop när man är sugen? jag är bekant med fudge, praliner och olika bounty-liknande chokladgrejer… har ni några hemmagjorda idéer kanske? :) ingetnting med gelatin i, tack. ;P
godiskramar!
Vet inte om det passar in på det du söker.. Men det är supergott och lätt att slänga ihop! :)
Micro-kola
_Ingredienser:
__50 g margarin
__3/4 dl vetemjöl
__3/4 dl sirap
__1 1/4 dl strösocker
__1 msk kakao
_Blanda alla ingredienser i en skål. Ställ in i mikron utan att röra om. Värm i en minut på full effekt. Ta ut skålen och rör om. Sätt in skålen igen och värm i 2-3 minuter på full effekt. Rör om igen tills smeten börjar "släppa", ca 2 minuter.
Häll smeten på ett bakplåtspapper eller i en långpanna och dra ut den då inte lagret är så tjockt, och låt stelna svalt. Skär sedan upp det i små rutor och ät! :)
Lycka till! :)
ser gott ut! måste testas, tack! :D
Kan dock vara lite svårt att få det att stelna i rumstemperatur, mitt stelnade inte häromdagen, men det gick lika bra att äta med sked, hehe 
haha mmm :)
När jag var liten brukade jag alltid ta en kopp med en klick smör i som jag smälte i mikron, sedan hällde jag i oboypulver och havregryn och åt. Det blev en god, varm, chokladig sörja.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#5 Nästan som havreflarns-smet ju!
Havreflarns-smet är så otroligt gott, godare än kakorna ju 
#6, jaaa, havreflarn :)