Brush embrodery?
Är det någon som vet vad man använder för att göra brush embrodery (ursäkta stavningen :), är dte smörkräm eller kristyr? Och är det iståfall någon som har ett bra recept att göra det med? Testade med "vanlig" kristyr med bara vatten och florsocker men det gick inte så bra…

Vad är det för nått?
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Det är ett ex på en tårta dekorerad med brush embroidery. Man liksom "suddar" ut kanterna med en pensel.
Bild från www.sweetindulgences.files.wordpress.com

Aha! Snyggt!
Skulle tro att det är kristyr men att du får testa ett annat recept, det med äggvita o citron eller ättika tror jag är bättre. Samt att du tester dig fram till rätt konsistens så att den blir "borstbar".
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Japp, det är kristyr :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Kristyren ska vara nästan flytande för det ska gå att pensla ut. Bara att spä ut med vatten. :)
Hmm…okej, måste testa igen! Jag tycket att jag testade allt fårn jättelöst till stenhårt men skam den som ger sig. Tycker det ser så fint ut att det är värt att testa några gånger till. Återkommer med rapport

Glöm inte att doppa penseln i vatten, torka av lite på papper och sen är det fritt fram att pensla. :)
#7 Aha…varför gör man det? Ska det fortfarande vara nästan flytande då eller lite hårdare sp det är vattnet på penseln som blöter upp det?

#8 Det har jag aldrig hållt på med när jag har jobbat med Brushed Embrodery.. men det är väl det att det inte ska fastna för mycket på penseln kanske. Men för mig har det funkat ändå.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Ja precis, det blir lättare att jobba med då. Men penslen ska bara vara lite fuktig. :)

blir jättebra med en bra smörkräm…..

Superfint!
Kul grej, hade inte hört talas om innan.