Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 5726 ggr
sussa08
2010-11-03 13:38
0

Eget strössel?

Hejsan!

En vän till mig skulle vilja göra sitt egna strössel, men vi hittar inget recept till detta?

Hon har köpt mini-miniformar som hon vill använda till detta strössel, och har försökt med lite olika saker som t.ex frosting.. Har läst att det ska fungera med pepparkaksdeg men det är ju inte alltid man vill ha pepparkaksströssel :)

Någon som vet hur man kan göra för att göra sitt eget strössel?

Tack på förhand :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Elshira
2010-11-03 21:25
0

Det känns ju som att heelt vanlig kristyr borde fungera bra? Dock är jag ingen erfaren "kakmakare" så om den kan vara ganska så lös men ändå stelna vet jag inte.

Men det är bara min teroi^^

Hakuna matata!

mosterbakar
2010-11-03 22:10
0

Beroende på vad det är för formar kanske flowerpaste funkar att använda? Det kan man kavla jättetunt och så torkar det (superfort så kavla inte ut för mycket åt gången) och blir hårt men ätligt. Det smakar typ ingenting heller, lite sött bara.

Sugarpaste torkar också (inte ballinas) men det kan man inte kavla riktigt lika tunt och så smakar det sötare.

Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.

sussa08
2010-11-03 22:58
0

Tack för tipsen :) ska testa och så meddelar jag vilket resultat det blir :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

sussa08
2010-11-18 10:57
0

Vart himla bra med sugarpaste :D åh vad skoj det är att göra, men oj så pillrigt XD

niloss
2011-07-14 18:22
0

Om man tar pärlsocker och häller i en bunke, på det häller du smält vit choklad som du färgat o smaksatt om man vill de, annars går de bra utan oxå, blanda som tusan, häll ut på en plåt med bakplåtspapper o ställ i rumstemp att torka, när de torkat till en kaka så smular du sönder det med händerna, blir jätte bra strössel, funkar med vilken choklad som helst…..oj såg nu att tråden är gammal men kanske nån annan söker på strösel o hittar den här.