Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 5509 ggr
Tirra
1

Min 1:a Tårta

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter att ha titta o läst på detta Tårtforum så var jag bara tvungen att testa. Det var jätteroligt men lite trixit, speciellt att få smörkrämen att fastna på bottnen den ville följa med kniven tillbaka. Jag gav upp och kavlade i stället ut SP:n och lade smörkrämen direkt på den i stället. Kanske det är så man ska göra? Nu är i alla fall tårtan garnerad och står lite svalt, för smakprovet blir först i morgon, håll tummarna att den inte smälter eller att något annat händer! Bifogar en bild

Karmatarerskanise
0

Är det en husbil? :)

koralliz
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ett tips ang att smörkrämen inte vill sitta kvar utan vill följa med tillbaka kommer här.

Ett bra sätt är att köpa en bred stor sprits finns på tex kakburken och fyll sen en spritspåse med smörkrämen…men innan du börjar så koka upp vatten att ha bredvid dig innan du börjar stoppa ner tex kniven, spatel eller vad du använder så den blir varm torka av på papper innan du smetar ut krämen så ska du se att det går bättre. Värm kniven åter i vatten o torka av innan du fortsätter att breda ut krämen tills du är klar…se till att det inte kommer vatten på tårtan bara. Kul om du hör av dig när du testat detta. Jag gör så varje gång.