Ang Macarons
Hej, har tänkt att prova dessa enormt söta sakerna, men nu e det så att gubben är allergisk mot mandel, och tänkte höra om någon provat göra dessa och om dem går att göra utan mandel?? Och om man kanske kan byta ut något annat mot mandel om det är tvunget att ha i denna produkt?? ( Han är helt nötallergiker)
Och testa att baka utan att han får smaka e inte aktuellt då han e den stora gotte grisen och då e det kul att baka när han kommer på besök :)
Vore tacksam för svar :)
Medarbetare på Science Fiction
Utan nötter i blir det bara vanliga maränger. Mandeln kan man byta ut helt eller delvis till andra nötter men inte ta bort helt tyvärr.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.

Ok misstänkte nästan det hehe
Men det är ju ändå Maränger med nötter i, så att ta bort dem gör nog ingen skillnad egentligen, möjligtvis lite på smak och konsistens.
haha men om jag bakar dem så får han skylla sig själv :) Och tack för svaret ialla fall. Det e synd att det inte finns ersättningar istället för nötter!
Jag läste någonstans att man kan byta ut mandeln mot 60g pumpakärnor eller solroskärnor
Jag har sett macarons med kokosnöt om han tål det?

Oj ja det var bra tips :) skall testa på det :) Tack