Muffinsträff (cupcake camp)
Har efter att ha suttit och kikat på bilderna från cupcake camp i bakerellas blogg bestämt mig för att ta reda på om det finns några arrangemang liknande cupcake camp här i sverige. Finns det inte tycker jag det är dags att det startar nu.
För information om fenomenet cupcake camp kan jag rekommendera följande:
http://www.bakerella.com/cupcake-camp/
Tanken är att muffinsgalna människor träffas och gör muffinsrelaterade saker (mycket viktiga saker). Exempel nedan.
- Plockar med muffins att bjuda på (resulterar i massiv muffinsprovning)
- Äter muffins
- Visar olika dekoreringssätt
- Visar andra muffinsrelaterade saker
- Småtävlingar för provmuffinsarna
- Pysslar muffinssaker
- Testar olika dekoreringssätt
- Muffinsformsdelning
Hejda mig om det blir för mycket ;)
Skulle vara super kul! Skulle absolut komma ;)

Det tycker jag absolut att det ska startas här i Sverige!
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är

Så om jag skulle råka dra igång en första träff i Alvesta i januari 2011, hur stort är intresset då (utgår från att det kan ta ett tag att få ut informationen ordentligt, därav januari)? Funderar på att höra med studieförbunden om hjälp med lokal och liknande men då skulle det vara bra att veta om det skulle vara någon mer intresserad.
#3 Hmm Alvesta? Vart ligger det?

#4 det är det där stället i småland som alla tåg i södra sverige passerar genom förr eller senare.

#3 hum det blir nog lite långt för min del…
Försök att aldrig ge upp hur svårt allt än är
#4 Det går inget tåg från Stockholm dit?

#7 titt som tätt
för långt bort för mig tyvärr.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Det låter jättekul, men Avesta är lite långt bort för mig med :(
Mvh, Sara
S*Capsicum's, www.capsicumcats.se
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Dumma telefon skriver fel.. menade Alvesta..
Mvh, Sara
S*Capsicum's, www.capsicumcats.se
Medarbetare på Norsk Skogkatt iFokus
Jag tycker det låter som en toppenbra idee, men som de flesta andra säger så blir det för långt även för mig =( Men om träffen skulle vara lite närmare där jag bor så skulle jag inte tveka att komma!

Men varför inte starta en själva då?
#13 Vem syftar du på?

Hur många skulle vara på om det var i Malmö?:)

#14 Dig, eftersom du frågar ;)
Alla som är intresserade av liknande påhitt i grunden. Behöver inte alls vara mycket. Testa sig fram och dela med sig av vad man kan är aldrig fel.
#15 malmö låter bra. En helgdag så är jag på.
#16 Jag sa bara att jag tyckte det va för långt ;) Skulle aldrig kunna fixa ihop något sådant eftersom jag knappt vet hur man gör =(
Hoppas det blir något i malmö för er som kan ta er dit, om det börjar någonstanns så kanske det sprider sig ;)

I ett första stadie kan det exempelvis gå till såhär:
1. Bestämma plats och datum: hemma hos någon eller boka lokal(de olika vuxenskolorna brukar vara bra att ha att göra med och de kan ofta hjälpa till med mer än bara lokal)
2. Eventuellt tema (exempelvis jul, toppingar, sockerblommor, påsk, snabbbakat, grönt)
3. Aktiviteter (Muffinsprovning, demonstrationer, tävlingar). Bara till att fråga de som vill komma vad just de kan /vill bidra med/vara med på.
4. Posta informationen där fler kan få tag på den (om man nu vill det, kanske räcker med en handfull, allt är upp till den/de som plannerar)
Mycket mer än så behövs inte egentligen. :)