Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 3122 ggr
HannaM
0

Kartong och dumlefluff

Två frågor har jag. För det första, finns det någonstans i Stockholm där man kan köpa sig en tårtkartong? Inte på nätet för jag ska hinna få den till fredag.

Det andra, vilken konsistens för dumlefluff? Någon som kan beskriva? Gärna visa en bild också.

Massa tack på förhand.

missflinga
0

Kolla med olika konditorier eller affärer.

Jag vet att Ica Kungsholmstorg kan ha kartonger att sälja! Jag köpte där för ett tag sen. De är ganska stora kartonger. Kommer inte ihåg priset :/ Handlade en del annat..

Jag har inte gjort dumlefluff (har gjort geishafluff å det blev lite krämigt), men kan tänka mig att den är mer som en kräm än fluff. Eftersom det är kola och segt i själva dumlen. Men om det mot förmodan skulle vara stenhårt när du gjort det kan du alltid ha i lite ovispad grädde och vispa. Ibland kan man behöva ganska mycket extra grädde i, beroende på vad du använder för godis.

HannaM
0

Vill gärna ha det lite åt det hårdare hållet, hellre det än för mjukt i alla fall i den här tårtan. Men det låter som det kan bli bra.

Får kolla någon butik, annars hoppas på att jag är kapabel att frakta på något annat vis. Priset är rätt oväsentligt, ska ha en och själva tårtan är en present så jag kan lägga ut.