Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 4255 ggr
Bnar
0

Tårtrecept

Jag söker ett recept på en tårta att göra till min syster som fyller år den 14 November. Hon älskar choklad, Marsipan och grädde. Så gärna något riktigt smaskigt i den vägen. Men det kommer gå åt åtminstone 4-5  tårtor så det känns som om det vore roligt med en del olika förslag.

Hoppas ni kan tipsa om något bra.
Mvh Bnar M

[alena]
0

En enkel och god tårta tycker jag är marängbotten med vispad grädde och olika frukt.  Jag brukar ta banan, vindruvor och ev. mandarin klyftor ur burk. Man kan ju riva över block choklad också om man vill.

dragonfire
0

Med de ingredienser som du nämner så tycker jag att du kan göra chokladtårtbottnar som du fyller med chokladmousse (mörk/ljus/vit) och täcker med Marsipan! Du kan ju kombinera chokladmoussen med någon annan fyllning också om du vill, kanske någon fruktmousse som jordgubb eller hallon.

Spackla tårtan med tex chokladsmörkräm.

[alena]
0

Sist jag gjorde tårt blev det inte #1, utan jag tog choklad bottnar, vispade grädde som jag blandade med mosad banan och lite citron saft (bananerna blir mörka annars och det ger lite syrlig smak).

Hade banan grädde mellan bottnarna, vanlig vispad grädde på och garnerade med citron doppade banan skivor och mandarinklyftor.

Choklad och banan är så gott!!!

Banangrädde med lite citron använder jag ganska ofta som tårt fyllning för det funkar bra till många olika sorters bottnar.

Maria-Graddnos
0

Ljuvlig chokladcrisptårta

Vispa 3 äggvitor och 2 dl Socker hårt.

Blanda i 3 dl Rice Krispies försiktigt

Bred ut på oljat papper i långpanna, täck nästan hela plåten

I ugn 150 grader 1 timme. Öppna därefter ugnen på glänt och låt svalna, gärna över natten

Blanda 3 äggulor, 0,75 dl Socker och 0,75 dl vispgrädde. Sjud upp under upprörning. Ta genast av när tjocknat o vid första bubblan.

Klicka i 50 gr smör och 100 gr mörk blockchoklad och rör om till slät kräm. Svalna men är enklast att breda ut ljummen.

Vispa 3 dl grädde

Smält ca 50 gr blockchoklad att ringla på toppen.

Dela bottnen i två.

Sedan monterar Du:

Botten + kräm + grädde + botten + ringlad choklad och njuuter…

DENNA ÄR FANTASTISK!!!!!