Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettercupcakesmuffins
Läst 5295 ggr
Thea-Cazzy
0

Kristyr? Where?

Fick äran och uppdraget att baka till min kusins bröllop nästa helg! ^^   Istället för tårta blir det bröllops-cupcakes, och vi tänkte att jag skulle göra drop-flowers att ha på dem bland annat ^^  Frågan är bara… Vad ska jag göra dem av?  P.g.a vissa komplikationer med tid och plats är det inte bara att göra cupcakesen och ta med, utan jag ska dekorera dem på plats. Därför hade det varit lättare att göra drop-flowers i förväg, av någon som stelnar, och blir ganska hårt, så att man bara kan ta med dem och enkelt sätta dit på cupcakesen.

Någon som har någon idé?   Har aldrig gjort något med kristyr, så vet inte riktigt om det stelnar så mycket när det blir kallt, men kanske det skulle funka??

Tack på förhand!! ^^ :)

Thea-Cazzy
0

Just det, skulle fråga också var man kan köpa sån där kristyr nu… Det är kanske lite vanligare till jul gissar jag :P

jn84
0

Kristyr stelnar väl och blir stenhårt?

Det går ju att göra själv, bara blanda äggvita och florsocker (och några droppar ättiksprit eller citron).

Annars är ju ett alternativ att du trycker ut blommor i flowerpaste (stelnar också) och dekorerar med det istället.

Hoppas jag varit till nån hjälp och förstått vad du är ute efter :)

Solaika
0

Gör kristyr som är ganska hård och gör blommorna på en gång. Förvara dem i rumstemperatur. Låt dem stå på bakplåtspapper ett par dagar så stelnar de o blir hårda. Sen är det bara att flytta runt dem bäst man vill.

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

Thea-Cazzy
0

Precis klar med blommorna :D

Och tack så mycket för tipsen! ^^  Gjorde en liten kombination av dem… Jag köpte vit kristyr som jag färgade röd och orange (det blir höst-tema på bröllopet, och därför också cupcakesen ^^), och tillsatte mer florsocker så att den blev tjockare. Efter det gick det alldeles utmärkt att spritsa ut dem :)

Thea-Cazzy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kanske skulle slänga in en bild på hur de blev också :O XD haha, så här kommer en ^^

Solaika
0

Söta :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida