Trycka ut bokstäver.
Snälla finns det nån som kan hjälpa mig använder dessa bostäver se bild här men det är så svårt att få fina bokstäver….går liksom ej att trycka ut utan att det fastnar. Kvittar hur man gör så antingen går dom sönder eller fastnar i bokstavsformen och det ej går att peta ut utan att dom går isär….vad gör jag för fel 
Skall tex marsipanen alt sockerpasta vara jättetunn eller….har försökt med allt.
Eller finns det bättre bokstäver att köpa??

Testa med flowerpaste istället för sugarpasten. Den är mer elastisk och håller därför ihop bättre.
Tror att de där formarna är de lättaste bokstäverna man kan ha, mina andra är ännu pilligare att försöka få ut degen ut och det kräver MASSOR med tålamod och tid.

strö lite florsocker på innan du trycker ut dem så blir det bli lättare att få dem att lossa från formen
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...
man kan också smörja in dem med en aning smakneutral olja (som vanlig matolja eller kokosfett) så lossnar det lite lättare.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.

De där har jag också, då fick jag mig ett tips för tårtan jag ska göra idag :) Liksom bra att veta innan man börjar.