Legobak
Sonen är helt inne på lego och då speciellt Indiana Jones just för tillfället. Tårtan blir i skallen helt snygg som helst. Men i verkligheten vart det inte lika enkelt *S* Vill inte köpa oblat helst. Dom smakar så illa. Gjorde en provsats med MMF igår och jobbar gärna med det igen. Han älskade smaken av det. Men sen att pilla ihop legofigurer var inte lätt alls kan jag säga. Varken färgmässigt eller hur jag skulle få till dom. Behöver tips och nya idéer känner jag. Hur skulle en legotårta se ut? Helst med det temat då?
Tacksam för hjälp!
Alexandra
Gör tex en vit marispantårta med små färgglada legobitar på….enkelt och bra och skall det vara nån figur på så köp en i plast men påpeka då att den EJ är ätbra.
Tack snälla för tipset.
Har bestämt mig nu efter mycket klurande :-) Det blir den enkla vägen i alla fall. Kommer hem från en semestertripp dagen innan kalaset så jag har lite kort om tid kan man säga!
En tårta med oblat *muttar mycket här nu* Gillar det inte! Men den blir enkel i alla fall. Grädde och marsansås blandat med jordgubbar, nånting som den blivande fyraåringen uppskattar enormt.
En tårta som är rektangulär, täckt med färgad MMF och muffinsunderdelar som plopparna ovanpå. (illa förklarat, jag vet) Fyllningen blir jordgubbe och päronmousse (stavning) då mmf är ganska söt i sig törs jag inte ge mig på godisfluff. Mina barn är laktos så jag har inte så många alterantiv när det tex choklad. Sen gör jag några piskor och indihattar och lägger på tårtan i MMF också.. det får se ut som det gör! Han blir glad i alla fall, det är jag övertygad om.
Glöm inte fota konstverket
Så spännande om vi kunde få se hur det blev!!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel

Jag har sett tårtor som är formade som en stor legobit. Har inte fått möjligheten att testa det själv ännu.. men det är häftigt :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Får se om jag törs fota eller om det blir en total katastrof :-) Återkommer om det! *Skrattar*
#5 Katastrofer är mumsiga dom med!! *skratt* Men DET tror jag inte att det blir!
Många Goa Kramar
Annisangel
Hoppas också på en bild.