Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2654 ggr
teske
0

Hjälp...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag kör en vildchansning!

Min son fyller 3 år och han äter inte "vanlig" tårta… Det han ÄÄÄÄLSKAR är GB-Sandwich…

Nu undrar jag om nån har nåt bra tips om jag kan göra en slags "Sandwich-tårta".
Alltså, den ska inte bara se ut som en, det ska vara en Sandwich, fast i form av en tårta…. Luddigt?

Min tanke var att kanske lägga upp flera halvlitersförpackningar med vaniljglass, sen ovanpå lägga typ mariekex som är doppade i varm choklad…. ?

Hjälp mig nån… :)

Vi ska ha kalaset nästa söndag, så ingen brådska..

Jättetacksam för svar!!!!!!!!!

TessKyss

[TheoA]
0

Jag tänker..

Ebba-A
0

Jag skulle göra någon form av tunn chokladkaka i en långpanna, dela den på två, och mellan kakorna lägga vaniljglass :)

Värd på Choklad iFokus

Sweelin
0

Köpa flera Sandwich och lägga på längden och bredden? Flört Sedan typ he fast dem

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

mosterbakar
0

Prova att baka en sats choklad-cookiesdeg i en springform (kläm fast ett bakplåtspapper mellan ringen och bottenplattan så borde den bli lättare att hantera). Om du gör degen tunn borde det bli rätt likt sandwich.

Funkar inte det, eller om det känns för riskabelt kan du kanske göra en cheesecakebotten med chokladkakesmulor och smält smör. Pressa det i botten av formen, bre på lite mjuknad glass och strö kaksmulor ovanpå.

Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.

teske
0

Åh tack för alla ideèr!!! :D

Jag har inte bestämt än hur jag ska göra, men nu har jag massa ideer iaf!

Tack!!!!

Trevlig sommar!!!!!

aliciia
0

Jag skulle ha gjort en lite hårdare chokladkaka (fast kladdkaka?) och vaniljglass imellan, och sen lägga kakan i frysen igen :)