tårta?
Jag behöver lite hjälp..
Jag ska göra en tårta som ska vara klar på lördag. men jag vet inte om vad jag ska ha i..
jag ska försöka göra egen sp, har någon ett bra recept?
sen kanske jag ska ha fluff av ahlgrens bilar och något mer. vad passar till "bilfluff"?
hur ska man göra med sp´n?
vad ska man ha under sp´n? kan man ha grädde?
några frågor…,
vill ha svar så fort som möjligt!
mvh Theo
okej det vart nog lite fel när jag la ut mitt inlägg kan sajtvärden ta bort 3 av inläggen?
Det finns jättebra recept på SP här någonstans, ska leta reda på det jag använt.
Under SP'n kan du ha grädde om du fodrar pastan först (pensla på smält smör). Till bilfluff skulle jag ha något lite syrligare, kanske lemon curd-grädde eller limemousse :)
Värd på Choklad iFokus
Hittade det:
1msk gelatinpulver
4msk kallt vatten
1msk matolja
1 ½dl vitbaksirap
ca 15dl florsocker
lägg gelatin pulvret i vattnet i vatten bad ovanför en kastrull med sjudande vatten. när gelatinet löst sig helt i vattnet.
lägg i oljan och sirapen.
häll upp florsockret i en skål och häll i vätskeblandningen. blanda sedan för hand eller i hushållsmaskin (ej elvisp!)
när blandningen är någorlunda fast och inte för kladdig, ta upp den och knåda tills den är slät. tillsätt mer florsocker om det behövs men använd så lite som möjligt!!
vira in degen i plastfolie och förvara mörkt i lufttät burk. låt vila någon dag.
Värd på Choklad iFokus
Hur länge håller sig sp´n?
Gör den några dagar innan, eftersom den ska vila några dagar :)
Värd på Choklad iFokus
okej då gör jag den imorgon typ xD