Chokladpraliner!
Hejsan!
Nu har jag fått dille på att göra chokladpraliner så snart kommer bilder. Jag går ut lite försiktigt och nu gör jag med mandelmassa i… Sen såg jag en hel massa recept som jag måste testa. Tyvärr blev det inga bilder idag för vi åt upp allt på en gång, smaskens värre!
Kram
Många Goa Kramar
Annisangel
Du är jättevälkommen in på Choklad iFokus också, det skulle definitivt uppskattas med lite recept och bilder ;)
Värd på Choklad iFokus
Aha, fanns det en chokladsida på iFokus, tjooohoooo! *ilar dit*
Kan någon vara vänlig att ta på mitt inlägg då kanske??
Många Goa Kramar
Annisangel

Inlägget får gärna vara kvar :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#3 okej, tack så mycket! 
Många Goa Kramar
Annisangel
kan man få receptet på praliner med mandelmassa i?
#5 Det är klart du kan få 
- Mandelmassa, jag köpte min på ica
- Ljus blockchoklad
- En massa formar
Först smälte jag chokladen och hällde ungefär hälften i formen. Innan chokladen stelnar, tog jag en liten klick mandelmassa, hälften så liten som formen, och tryckte försiktigt ner i formen. Men tryck inte så hårt att mandelmassans syns i botten på formen. Sen häller du försiktigt lite choklad över mandelmassan så det täcks och får en jämn och slät yta i formen.
Hoppas jag kunde förklara någorlunda, annars får du fråga igen!
Lycka till!
Många Goa Kramar
Annisangel
Tack, men om man lägger den så att det blir lite mellanrum mellan formens kanter så kan chokladen rinna ner, så blir den heltäckt av choklad.
Tack, men om man lägger den så att det blir lite mellanrum mellan formens kanter så kan chokladen rinna ner, så blir den heltäckt av choklad.
#8 Det går nog bra det med!!!
Många Goa Kramar
Annisangel

Kan rekommendera vääärldens godaste och väldigt enkla praliner..
Du använder sockerkaka, antingen som du bakat själv eller färdig som man köper i affären (använd isåfall cirka 2 st såna där som ser ut som en tegelsten) går oxå bra.
Smula de i en skål, och vänd i ett paket philadelphia ost och du mosar ihop allt till en massa med hjälp av t.ex en gaffel. När det blivit en ganska fast klump så gör man bollar av dem o lägger på en plåt med baklåtspapper o ställ in i frysen så länge.
Smält en 200 g marabou (eller annan ljus choklad, eller varför inte vit), Rulla sen bollarna i chokladen så de täcks helt och sen läggs de tillbaka på bakplåtspappret.. Använd t.ex en tandpetare för att doppa..
Testa och berätta va ni tyckte !