Muffinsform från IKEA
Wtf? Köpte muffinsform på IKEA och inga vanliga pappersformar passar i den. Jag vill ju ha en pappersform i så man kan hålla i muffinsen utan att kleta ner sig…men ja, nu får jag göra egna former i bakplåtspapper och det är ju lite halvtrist…
Vart hittar man pappersformar som passar till den här formen tro? Någon som köpt samma som jag?
Rimligtvis borde ju IKEA ha formar som passar till plåten.
Nystartad sajt om jänkare!
Wrooom!

Ja, jag får väl fråga dom. Gick runt och letade överallt men hittade inget…
Småbrödsformar passar i omkrets men är inte ens hälften så höga…bisarr.
Bakade i alla fall med formen igår och hade då bakplåtspapper som jag klippt i kvadrater och tryckt ner med en kryddburk så det blev formar, det blev smala och höga cupcakes, inte så fina med goda!
Är det en av deras nya formar som blir lite smalare muffins du köpt? Jag köpte en sådan och det blev väldigt fina muffins i den. Jag smörjde med lite smält smör i varje hål och det blev perfekt!Tror inte det finns några pappersformar som passar till den.

Ja, det blir smala och höga muffins…fina är dom, helt klart men jag vill gärna ha papper runt om vid foten.
Jaja, jag får klippa till något fint och sätta fast efteråt eller något, inte hela världen. =)
Det finns formar som är hårda som är höga, men dom är ju hårda i sig så man behöver egentligen inte muffinform till dom.
Att dom är låga gör inget :) Det är typ så det är tänkt. För om muffinsen reser sig över pappret så håller formen fortfarande. Så du kommer nog inte hitta så höga formar, dom ska vara låga!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Ja, jag ska göra ett nytt bak idag…ska bli intressant att se resultatet för nu har jag lite mindre formar bara längst ner, tänkte sätta en in dekorationskant runt om sen med ngt snöre eller band.
Det kan nog bli intressant. Har gjort egen sugarpaste också som jag ska ha på över själva smörkrämen, kanske blir lite väl sött men man måste ju testa sig fram lite =)
Du visar väl en bild

Det där att göra snygga garneringar är väldigt svårt tycker jag. Tycker jag har övat hela livet men får inte till det ändå
Jag har aldrig gjort sugarpaste för jag tycker sånt är alldeles för sött att äta, men det är fint att titta på
Den här muffinsen är bakad i Ikeas nya muffinspanna. Tycker inte det är nödvändigt med pappersformar.

Ja, den där ikea-plåten har förbryllat mig länge nu. Knyckte åt mig en i ren impuls men efter närmare inspektioner (och provbak) tror jag att den mest kommer användas till mousse och portionsdeserter som behöver stelna. OM den kommer användas alls, dvs… :/
#11 Varför bakar du inte muffins i den då?

#12 Jag bakar i princip aldrig muffins och för mina cupcakes passar den inte alls. Men någonting kan man säkert baka i den? Snabbgräddning av tårtsmet till cake pops kanske?
#13 Aha då är jag med! Passar kanske till chokladfondanter om man smörjer den väl
Ikeas egna muffinsformar i papper är de enda som passar i deras bakform. Beroende på vilken ikea du är inne på, men ikea kungens kurva har sina pappersformar vid samma hylla som bakformen.
Jag funderade oxå på att köpa deras bakform, men jag avstod eftersom just inga andra pappersformar passar..