Det bästa är pastafärg men även vanlig karamellfärg funkar. Det går dock inte att få samma styrka i färgerna med karamellfärg. Vart man kan köpa beror lite på vart du bor :)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
Hur färgar man sp? i vilket skede? när den är klar, eller när man håller på att röra ihop alla ingredienser?
/Alexandra
jag har gjort det en gång och som jag fattar det så kan man göra det när den är klar och man håller på och garnerar och donar!:P
hur menar du då? ska man knåda in färgen i den färdiga sp:n?
/Alexandra
#5 Ja, precis. Det går säkert att blanda i färgen medan man gör SPn också om man vill ha hela satsen i samma färg men det är kanske svårare att avgöra så att man får rätt nyans då.
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.
jag antog att man skulle färga när man gjort den. kan man färga när man håller på att blanda ingredienserna? vilket blir isåfall bäst?

Det spelar ingen roll när man gör det. Möjligen att det är enklare att få färgen jämn om man färgar in medan man gör SPn.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida