Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 2176 ggr
xcess
0

Passionfrukts fyllning

Hur gör jag tårtfyllning med passionsfruk?

Ska göra en tårta ed passionsfrukt och vitchocklad tänkte jag.

Tack på förhand

Hanna

[Sephrenia]
0

Antingen detta recept..Passionsmousse

Passionsfrukter som köps i Sverige är ofta inte riktigt mogna och därför inte så saftrika. Välj de fulaste och mest skrynkliga, de är mest mogna.

10 st passionsfrukter

400 g kondenserad mjölk

3 dl vispgrädde

1. Halvera passionsfrukterna och gröp ur dem. Passera innanmätet genom en sil och mät till 1 dl.
2. Vispa upp den kondenserade mjölken och blanda med passionsfruktjuicen. Vispa grädden till ett fast skum och vänd ner i krämen.

Vill dock varna att den kondenserade mjölken påminner smått om mes smör så jag gillade INTE smaken riktigt..

[Sephrenia]
0

Jag skulle nog rekomendera att göra efter detta recept men byta ut limen mot passionsfrukt..Limemousse

4dl vispgräde
2 dl creme fraiche
2 dl matlagningsyogurth
1½dl socker
2tsk rivet limeskal
1 dl pressad limesaft av 4 limefrukter
ca 5 gelatinblad

Vispa grädden lätt. Vispa creme fraiche, matl. yogurth och Socker i en bunke tills allt Socker löst sig.

Blötlägg gelatinbladen i kallt vatten ca 5 min. Ta upp dem och smält dem i limesaften i en kastrull. Rör snabbt ner det i yogurthblandningen och vänd sedan ner den vispade grädden.

Suzi
0

Jag brukar också göra receptet i #2 , men det blir väldigt mycket, så jag tar jämt hälften om man bara ska ha till ett lager, då blir det precis lagom, och då med ca 3 gelatinblad :)

[Sephrenia]
0

Jag gör alltid för mycket ;P

JMax
0

Det lät gott med passion o vit choklad!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!