Bakverk iFokus

Bakverk

Etikettrecept
Läst 4904 ggr
Fralice
0

Fyllning i biskvi

Hej!Har någon tips på fyllning i biskvi om inte choklad eller smörkräm?

Tror jag hört om citron eller något..

Fralice
0

Hohoh,recept iallfall någon?:)

Thea-Cazzy
0

Päronbiskvier :D Har inte smakat själv, men min mamma älskar dem! Flört

Smörkräm:
1 dl vatten
½ dl vetemjöl
1 äggula
1 dl florsocker
150 gr rumstempererat smör
några droppar grön karamellfärg
1 msk päronessens

Gör smörkrämen :
Koka upp mjöl och vatten i en kastrull under uppvispning. Låt sjuda några minuter och sedan av kastrullen från värmen.
Tillsätt äggulan när blandningen svalnat och rör med florsocker samt matfett lite i taget med visparna.
Smaksätt smörkrämen med päronessens och droppar i karamellfärg efter tycke med färg…
Låt smörkrämen kallna lite.
Bred på smörkräm mellan biskvierna och doppa dem i choklad.

Aldrig testat receptet själv, men det ska jag nog snart göra ;D

Fralice
0

TACK men vad är päronessens?:O

Thea-Cazzy
0

Päronsmak på flaska XD Går att köpa på typ Panduro tror jag ^^  Eller i någon mataffär :)

musicpanda
0

#2 Kan någon pröva receptet och bekräfta det :> Jag är inte så bra på att baka så om receptet är bra så underlättar det nog smakupplevelsen för de som jag ska bjuda på fika ;p

Mitralis
0

Låter gudomligt med päronbiskvierTungan ute Måste jag prova någon gång i framtiden.

vinteralvan
0

Jag brukar ha lite konjaksessens i smörkrämen, det är också gott.

Mitralis
0

mmm, konjaksessens. Det här kommer att urarta i ett frosande av allehanda biskvier är jag räddTungan ute

Thea-Cazzy
0

där jag praoade gjorde vi biskvier med arraksmak också ^^

Chestnut
0

Essenser överlag är bra smaksättning Glad

Gjorde en choklad-mint smörkräm för ett tag sedan (i en kaka), den skulle nog funka i biskvier! Tog SMBC receptet som finns som artikel här på sajten, blandade i ett par msk kakao, 25 g hackad mörk choklad och ett par droppar pepparmyntsolja (finns att köpa i matbutiker).

Med vänliga hälsningar
Chess

Thea-Cazzy
0

ooh låter gott!! ^^   Det får jag nog testa :D

Chestnut
0

Kan tillägga att chokladen i #10 ska vara fint hackad (annars blir det för mycket tugg)Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

dragonfire
0

Jag har fyllt biskvier med nougat, det blir supergott! Nougat kan man köpa färdig i affären.

Berglund
0

Biskvier brukar ju ha en smörkrämsgrund som man sen smaksätter på olika sätt. Det med Citron som du pratade om är säkert en citronsmörkräm.