Dessert efter chili?
Dessert efter maten har nog aldrig varit ett så stort problem som inför nästa helgs "middagsbjudning". Vi är några vänner som ska köra lite filmkväll med matlagning där riktig chili står på menyn. Men vad för dessert serverar man efter något så hett? Det kommer gå nästan två timmar mellan chili och dessert men hettan lär ju sitta kvar.
Är det dömt att misslyckas eller kan det finnas något som går bra ihop utan att smaka konstigt?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Någonting med färsk frukt kanske.. och/eller glass?

En fyllig chokladmousse med chili kanske ;)
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
Ja jag funderade på det där med chokladmousse med chili, kanske skulle göra en sats och se vad de andra tycker. Men vad gör man till en kille som inte äter choklad?
Har en hel del frusen frukt och bär som jag gärna använder. Bland annat en tropisk fruktmix som maken inhandlade men ratade efter ett misslyckat milkshake försök. Innehåller mango (har även en extra påse med frusen mango), papaya, ananas, melon och kiwi.
Värdinna på Fantasy
Något med glass skulle jag satsa på. Kyler av lite efter chilihettan. 

Det är är sällan en bra idé att försöka kyla efter något starkt. Har du testat att dricka när du äter riktigt stark mat.? Det förvärrar bara.
Vad är det för konstig människa som inte gillar choklad?? :O En fruktmousse kan oxå funka med en touch av chili tror jag :)
Does it become a walk?
/Ida
#5 Haha, ja du. Det har vi andra också undrat många gånger
Det blev chokladmousse med chili och glasstårta med två olika sorters glass: choklad och hallon med riven vit choklad. Samt sega jordgubbsmaränger till vår ickechokladätare. Att vi sedan var så uppe i vårt filmtittande att vi glömde av efterrätten är en helt annan sak. 
Chilin var grymt god och rekommenderas! Inte så stark men dessto hetare, dock inte så het som vi chiliälskare hade väntat oss.
Värdinna på Fantasy

Det låter himla gott måste jag ju säga :)
Does it become a walk?
/Ida
#5 Ja, när man dricker vatten ja, då blir det värre. Men äter eller dricker du mjölk, yoghurt så lindrar det hettan, då borde det vara så med glass också.

Jag dricker alltid mjölk till maten. Tycker inte det är nån skillnad mot vatten.
Does it become a walk?
/Ida
Jaså, ja vi är alla olika. För mig funkar det iallafall.