Kanske en Kitchen Aid?
Nu har precis lyckats döda min matberedare och hoppas bara på att degen som (egentligen) dödade den inte är död den också.
Men jag måste ju ha något som hjälper mig i köket! Matberedaren jag har använt för alla sorters bakning fick jag för att mormor aldrig använde den och den har väl inte varit superbra men den har i alla fall fungerat hyfsat, i alla fall när man tänker på att den var nästan 20 år gammal redan när jag fick den.
Så nu funderar jag på att spendera lite pengar på en riktig assistent och kanske även en ny matberedare. Maken har även gnällt en del om att vi borde ha en riktig mixer (vi har bara en sån där liten SilverBullet).
Förra helgen satt dessutom jag och svägerska och suktade efter varsin Kitchen Aid assistent, ödet mån tro?
Finns det riv- och skärskivor till Kitchen Aids assistenter eller borde jag köpa en separat matberedare? Vilka tillbehör till Kitchen Aiden tycker ni att man måste ha och vilka är helt onödiga?
Någon som vet en bra mixer ni kan rekommendera?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Om du med en KitchenAid assisten menar den här varianten
Så ja - det finns riv- och skärskivor till den. Jag fick sådana när jag köpte min (det var ett erbjudande som gjorde att det blev billigare att köpa den färgen jag ville ha med riv- och skärskivor än det blev att köpa bara maskinen).
Jag använder nästan aldrig riv- och skärdelen, jag tycker inte den fungerar så bra. Jag använder den vanliga matberedaren till det istället. Jag använder dock min KitchenAid väldigt mycket. Men det är till att vispa eller röra/knåda ihop mindre degar.
Jag har vid sidan av min KithcenAid dels en vanlig Electrolux assistent som jag använder om det är stora degar, plus att jag har en matberedare som gör allt det andra.
Så för min del tycker jag inte att en Kitchen Aid kan ersätta de andra sakerna. Men du får höra av flera.
#1 På så vis. När du säger mindre degar är det då runt 5dl degvätska eller hur mycket klarar den? Vad är det för modell på din assistent från Electrolux?
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Den tar mer än 5 dl, men jag skulle INTE köra en liter i den. Kanske runt 7,5 dl eller så.
Electrolux säljer inte assistenter längre, utan det är numera Ankarsrum som säljer assistenten. Svårt att säga vilken den motsvarar. Men jag tog den som hade en timer i sig. Det tycker jag är suveränt när jag bakar, Ställa att den ska knåda i t.ex. 12 minuter.
De finns också i färger nuförtiden.