Bokstavsutstickare?!
Har ungefär sånna här utstickare det är långa rader med bokstäver på. Ska trycka ut bokstäver ur sp, men det går verkligen inte! Hur gör man för att få till det?
Värd på Choklad iFokus

Jag brukar göra remsor av massan som jag trycker ur bokstäverna ur. Sen är det MASSOR av florsocker eller vad man nu använder som gäller såvida man inte har FP att trycka ut dem ur. SP är så mjukt så det fastnar om man har för lite torrt.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida
#1 Tack, ska gå ner och prova nu! :)
Värd på Choklad iFokus
Är precis på väg att köpa sådana. Är de något att ha eller bara krångliga? Vilken sort är bäst?

Jag har såna utstickare som sitter på rad och det funkar perfa även om om jag har tunt kavlat. Tricket är att doppa utstickaren i florsocker innan. Då går det finfint.
Men det jag kan säga att att ju mindre bokstäverna är, desto trixigare blir det att få ut dom.
Lite svårt att se på den länkade bilden kanske, men
ser min utstickare ut.

Jag älskar mina bokstavsutstickare. Men det är helt klart enklast att använda dem till FP.
If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?
/Ida

Vilken ska jag köpa? tänkte köpa på kakburken men har beslutsångest. Exakt vilken har ni, och funkar dom bra? :) Vill ha rak stil på mina..
Jag har de kursiva från kakburken. Testade med SP först och höll på att få spader. Men så testade jag med FP och det funkar hur bra som helst. Jag avänder en tandpetare att pilla loss dem med från baksidan av bokstaven (istället för från kanten) så det inte syns när de används sen.
Ska använda dokstäverna på en explosionstårta en kompis beställt till helgen. Lägger kanske upp bilder här sen…
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.

#7 Okej, är det den som kostar 72 kr du har då? Den finns ju i rak stil också, då köper jag den då :)
#8 Ja precis. Jag tror att den med rak stil är lättare att använda, det är "snirklarna" som är jobbiga på den kursiva. Lycka till! :)
Min blogg Moster Bakar med recept och bilder på det jag bakar hemma och på konditorilektionerna.