Choklad dekoration
Ska göra en tårta till min hjärtevän på Söndag. Jag undrar nu ang choklad. Funderar på att smälta choklad och göra ett mönster i form av ett hjärta och lägga ovanpå tårtan.Funkar det att göra detta mönster i en teflon form? Om man ringlar chokladen längs formens botten alltså.Stelnar den lika bra? Kanske svårt att få upp sedan? Kan man lägga bakplåtpapper innan och ringla chokladen på detta för att det ska bli lättare att ta upp och placera på tårtan?Om man ställer formen i frysen precis innan man ska göra dekorationen så borde ju chokladen stelna snabbt?

nu är jag inte så bra på sånt, men bakplåtspapper är svårt att forma efter en form.
Om man kyler chokladen blir den gärna frostig i färgen, som gammal choklad kan se ut ibland, det är inget farligt men ser lite tråkigt ut, så jag skulle inte ställa det i frysen, om du inte vill att den ska se frostig ut, annars stelnar choklar rätt fort endå.
Annars om du bara vill ha ett platt hjärna är det lätt att rita ett möster på bakplåtpapper och spritsa chokladen på pappret innom mönstret. jag brukar smälta choklad i en liten pplastspåse under vamt vatten från kranen och klippa av ett av påsens hörn för att spritsa ut chokladen.
Det enda alla människor har gemensamt är att de är unika...