Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 8301 ggr
MayanMysticat
0

födelsedagstårta till 1 åring

skulle behöva hjälp från grunden till en enkel men god tårta till min son..

amatör som jag är så är steg för steg mck bra =)

hoppas ni kan hjälpa mig..

visa gärna hur de ser ut ^^

Solaika
0

Det beror ju lite på hur mycket Socker o sånt du vill att liten ska få äta :)

If you cut the wings of a fly,
Does it become a walk?

/Ida

MayanMysticat
0

det blir ju inte så stor bit lixom, så sockret i sig spelar ingen större roll den dagen..

Solaika
0

Har du hittat nån frukt eller någe bär han tycker mycket om?

Does it become a walk?

/Ida

MayanMysticat
0

han älskar banan..

han är inte så kräsen faktiskt ..gillar de mesta..

sen ska de passa övriga med..så gott de går..för han är ju ändå prio 1 =)

Solaika
0

Det enklaste tycker jag, är att blanda grädde med sylt och lägga i lagrena. Annars kan man ju bara ha frukt/bär oxå om man inte vill ha grädde. Då kan man ju styra sötman lite mer oxå.

Does it become a walk?

/Ida

MayanMysticat
0

ja jag funderade på banan i ett lager..men lager 2 vet ja inte..och på då? har köpt djungel figurer små som ska vara runt tårtan..men mer då?

LovePoppy
0

du kan ju köpa chokladbokstäver och skriva namn 1 år  ;)

Kanske nåt bär som han/hon gillar - hallon jordgubbar

Låt fantasin flöda så blir det nog kanon!

Tina-A
0

Kanske mosad banan blandat med grädde på ena lagret och bär blandat med grädde på andra? :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

LovePoppy
0

Det låter smaskigt ;) och ett ljus såklart på toppen ;)

MayanMysticat
0

lovepoppy- vart finns de då? Skäms självklart ett ljus Skrattande

Tina-A- ja hallon på också kanske..

mer tips?

LovePoppy
0

#10 Jag vet faktiskt inte Skäms

Du måste visa bild på hur den blev sen Glad

MayanMysticat
0

haha..aa fast de är ett tag kvar till han fyller men..jag ska göra en "test" tårta i helgen Skrattande fast åt min sambo och då får han äta samma som min sonGlad

någon annan som vet vart man kan köpa ätbara bokstäver?

razina1
0

Här finns det ätbara bokstäver på Konsum. Annars kan du ju köpa såndär gele på tub och skriva själv.

Något som är jättegott som fyllning är vaniljvisp blandat med bär/frukt. Det vispas bara, sedan blandar man med mosad banan/hallon, eller vad man nu vill ha :)

Mimz
0

Det finns chokladbokstäver att köpa i de flesta större matbutiker. Typ Maxi eller coop eller liknande. Endel lite mindre har också så du får hålla ögonen öppna :). Dom brukar ligga vid bakgrejerna. Lycka till!

MayanMysticat
0

är de redan färdiga bokstäver lixom?

ja själv kan ja ju göra med..men säkrast att ha bokstäver så ja inte gör någon tabbe..hahah

fia-mia
0

Tycker #8 idé är bra.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Suzi
0

Jag skulle gjort en tårta med mosad banan+grädde i ett lager, ett lager chokladkräm och täckt med antingen dumlefluff eller grädde,
på chokladbottnar (eller ljusa) Så gott! Glad

MayanMysticat
0

suzi: åhh d lät gott..

och dumlefluff är ju super gott..

kanske skulle ta de på ena lagret och banan på de andra lagret..

men va ska ja ha på då..förutom mina djungeldjur..(ätbara) och 1 ljus =) och runt om tårtan..vad kan ja ha där?

fia-mia
0

#18 Tycker det låter bra! Man kan ju ha grädde på sidan om man vill göra det enkelt för sig. Lägg gärna upp en bild på resultatet sen.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

MayanMysticat
0

#19 ja jag tänkte ha grädde på..och runt om..men trodde de skulle se tomt ut att inte ha nått runt men de kanske de inte blir (?) Skrattande

men va kan ja ha på förutom djungeldjuren då? tänkte dom i en cirkel runt tårtan kanske?..usch..vill inte vara amtör..har sett va fina tårtor endel gör..blir såååå avig..vill lär mig jag med..men måste ju börja någonstans^^

spinkedink
0

Jag hade vanlig (barn)fruktpure på ett lager på tårtan och mosad banan på det andra, sen klädde jag tårtan i grädde och rev över choklad och la på lite lättuggade godisbitar, halva vindruvor och skivad banan.
Godiset jag använde var såna där tunnare chokladbitar som brukar se ut som blommor, brukar ligga bland smågodiset.
Kinapuffar är ett annat lättuggat godis.
Annars kan du rita mönster på tårtan med sån där gele i olika färger och använda strössel istället för choklad.

…. Bara ett litet tips förutom alla bra du redan fått :-)
Lycka till.

MayanMysticat
0

aaa riven choklad va ju smart Skrattande

ja jag har fått många tips men tror inte jag kan för många..haha

MayanMysticat
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

så här blev tårtan..

dumlefluff och vanlijkräm emellan och grädde på, med nobless runt (dock fick inte sonenn de=P) och lite riven choklad på =) med djungeldjur..

fia-mia
0

#23 Jättefin! =)

MVH Mia (miisasphoto.tk)

Solaika
0

Vilken fin tårta, o god låter den :)

Does it become a walk?

/Ida

MayanMysticat
0

hehe, ja de är ju inget mästerverk som jag ser vissa kan men..god vart den och mycket beröm..även från en som haft eget konditori fick ja reda på..haha

hus-musen
0

fin tårta=)

Annars just när det gäller småbarn, så tycker jag att pannkakstårta är lättsamt och gott, man kan ha i barnens älsklingsfrukter  som banan, blåbär, jordgubb eller liknande och sen bara spackla med lite grädder över=)

Qui dormit, non peccat

MayanMysticat
0

ja de är himla gott de med=)

kanske jag skulle göra någon dag ändå ^^

Nora2000
0

#23 Vad fin tårtan blev. :)

MayanMysticat
0

hehe tack =)

första gången jag gjort en..

men skulle vilja exprimentera med Marsipan och annat..men de får väl bli ett projekt längre fram..=)