Bakverk iFokus

Bakverk

Etiketttårtor
Läst 2370 ggr
Sandra
0

Baka födelsedagstårta

Jag fyller år på fredag och tänkte baka en tårta med ljus botten. Tanken var att jag skulle ha chokladmousse på ett lager och sen mosade hallon på det andra. Men nu vet jag varken ut eller in längre. För jag vill inte ha vanlig grädde ovanpå om jag har mousse på ett lager, jag tror det blir för mycket "gräddigt". Samtidigt vet jag inte hur jag ska göra för att täcka tårtan annars. Har ingen tid med SP och sånt avancerat.

Sen hittar jag inget bra mousserecept heller Rynkar på näsan Tittade på ett i min kokbok men då ska den stå i kylen 1 timme, och mina gäster kommer direkt efter jag kommit hem från jobbet. Så jag har inte tid att vänta på tårtmousse så länge. Men… kan jag göra moussen imorrn o låta den stå i kylen ett dygn? Eller ska jag göra klar hela tårtan redan imorrnkväll? Hjälp mig snälla… De mosade hallonen och den ljusa botten är det enda jag är riktigt säker på.

Ebba-A
0

Du kan absolut göra fyllningen dagen innan, täck skålen med folie och låt den stå i kylen bara.

Du kan ju alltid ha chokladsmörkräm och sen lite frukt eller nonstop. Annars funkar grädde också, jag tycker inte det blir för gräddigt om man bara har ett tunnt lager.

Värd på Choklad iFokus

Sandra
0

Jag kör på chokladmoussen. Håller på med den nu faktiskt Skrattande Jag har aldrig gjort mousse så det ska bli spännande att se hur det blir till slut. Det blir även nonstop på den tårtan också =) Min bror äter inte frukt nämligen så den här tårtan blir så han kan äta av den också. Den andra tårtan blir en klassisk frukttårta.

Tack för hjälpen Glad